Προβληματισμός επικρατεί στην αγορά των containers, καθώς σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εκτιμήσεις του οίκου αναλύσεων Alphaliner, η αύξηση του στόλου σε όρους χωρητικότητας θα αγγίξει το 3,7% έναντι ανάπτυξης 2,5% της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019.
Στο μεταξύ, η αγορά των εμπορευματοκιβωτίων (όπως και αυτή των dry λόγω αμερικανικών σιτηρών) είναι αυτή που έχει πληγεί βάναυσα από τις εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ-Κίνας και τις γεωπολιτικές εντάσεις. Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές της αγοράς, η ναυτιλία γραμμών θα πρέπει να προετοιμαστεί για μια μεταβλητότητα τόσο σε εμπορικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο.
Οι εκτιμήσεις της Alphaliner για το 2020 μοιάζουν περισσότερο αισιόδοξες, καθώς η ανάπτυξη της ζήτησης για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε containers εκτιμάται ότι θα αγγίξει το 2,8%. Παράλληλα, η ανάπτυξη του στόλου των containerships θα αγγίξει το 3,3%, σύμφωνα με τις ίδιες προβλέψεις. Το γεγονός ότι ο λόγος του βιβλίου παραγγελιών containerships προς τον στόλο έχει φτάσει στα πολύ χαμηλά επίπεδα του 11% μοιράζει χαμόγελα αισιοδοξίας στις liner εταιρείες. Η μεγάλη πρόκληση του sulphur cap είναι πιθανό να δώσει μία ακόμα ώθηση στην αγορά το 2020, καθώς αναμένεται να γεφυρώσει το χάσμα προσφοράς-ζήτησης.
Όλα τα παραπάνω αναφέρει η Yang Ming με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το γ΄ τρίμηνο. Ειδικότερα, η ταϊβανέζικη εταιρεία σημείωσε απώλειες μετά από φόρους $44,43 εκατ., ενώ συνολικά, κατά τους εννέα πρώτους μήνες του 2019, οι απώλειες αυτές άγγιξαν τα $106,89 εκατ., μειωμένες κατά 50,19% σε σχέση με πέρυσι.
Σημειώνεται τέλος ότι και η Maersk, που επίσης δημοσιοποίησε τα οικονομικά της αποτελέσματα, αναμένει αύξηση της ζήτησης για containerships μεταξύ 1-2%, ενώ για το 2020 η αντίστοιχη αύξηση εκτιμάται στο 1-3%.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels