
Η Maersk πρόκειται να εγκαταστήσει δοκιμαστικά στο πλοίο «Maersk Cape Town» ένα container το οποίο θα περιέχει μια συστοιχία μπαταριών χωρητικότητας 600 kWh, προκειμένου να βελτιώσει την απόδοση του πλοίου μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές CO2.
Η χρήση αποκλειστικά μπαταριών για την πρόωση των πλοίων είναι κάτι που απέχει αρκετά ακόμη από το να αποτελέσει μια τεχνικά και οικονομικά εφικτή επιλογή. Παρ’ όλα αυτά, η χρήση μπαταριών σε πλοία μπορεί να βελτιώσει την αποδοτικότητα των ηλεκτρικών συστημάτων, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση των ηλεκτρογεννητριών του «Maersk Cape Town».
Διατηρώντας τα φορτία των ηλεκτρογεννητριών του πλοίου σε μια βέλτιστη τιμή και αποφεύγοντας τη χρήση των γεννητριών όταν εκείνες δεν χρειάζονται, η συνολική κατανάλωση καυσίμου είναι δυνατόν να μειωθεί. Η συστοιχία μπαταριών θα μπορεί ακόμα να υποστηρίζει τις ηλεκτρογεννήτριες, παρέχοντας ισχύ έως και 1.800 kVA όταν συμβαίνουν γρήγορες αλλαγές στο ηλεκτρικό φορτίο, όπως για παράδειγμα κατά τη λειτουργία του thruster.
Το «Maersk Cape Town», όπως και άλλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Maersk, διαθέτει επίσης ένα σύστημα ανάκτησης θερμότητας, το οποίο μετατρέπει τη θερμότητα των καυσαερίων της κύριας μηχανής σε ηλεκτρική ενέργεια για τη φόρτιση των μπαταριών του πλοίου, αυξάνοντας έτσι τη συνολική απόδοση.
Το εν λόγω σύστημα μπαταριών πρόκειται να εγκατασταθεί στο πλοίο τον Δεκέμβριο, ενώ το πρώτο πλήρες ταξίδι κατά τη διάρκεια του οποίου θα χρησιμοποιηθεί και θα αξιολογηθεί η απόδοσή του αναμένεται να πραγματοποιηθεί το 2020.
Φωτό: Μichaelmep/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ