Στο επίκεντρο η τεχνολογία της χρήσης μπαταριών για την πρόωση των πλοίων

Στο επίκεντρο η τεχνολογία της χρήσης μπαταριών για την πρόωση των πλοίων

154
Στο επίκεντρο η τεχνολογία της χρήσης μπαταριών για την πρόωση των πλοίων

Η Maersk πρόκειται να εγκαταστήσει δοκιμαστικά στο πλοίο «Maersk Cape Town» ένα container το οποίο θα περιέχει μια συστοιχία μπαταριών χωρητικότητας 600 kWh, προκειμένου να βελτιώσει την απόδοση του πλοίου μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές CO2.

Η χρήση αποκλειστικά μπαταριών για την πρόωση των πλοίων είναι κάτι που απέχει αρκετά ακόμη από το να αποτελέσει μια τεχνικά και οικονομικά εφικτή επιλογή. Παρ’ όλα αυτά, η χρήση μπαταριών σε πλοία μπορεί να βελτιώσει την αποδοτικότητα των ηλεκτρικών συστημάτων, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση των ηλεκτρογεννητριών του «Maersk Cape Town».

Διατηρώντας τα φορτία των ηλεκτρογεννητριών του πλοίου σε μια βέλτιστη τιμή και αποφεύγοντας τη χρήση των γεννητριών όταν εκείνες δεν χρειάζονται, η συνολική κατανάλωση καυσίμου είναι δυνατόν να μειωθεί. Η συστοιχία μπαταριών θα μπορεί ακόμα να υποστηρίζει τις ηλεκτρογεννήτριες, παρέχοντας ισχύ έως και 1.800 kVA όταν συμβαίνουν γρήγορες αλλαγές στο ηλεκτρικό φορτίο, όπως για παράδειγμα κατά τη λειτουργία του thruster.

Το «Maersk Cape Town», όπως και άλλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Maersk, διαθέτει επίσης ένα σύστημα ανάκτησης θερμότητας, το οποίο μετατρέπει τη θερμότητα των καυσαερίων της κύριας μηχανής σε ηλεκτρική ενέργεια για τη φόρτιση των μπαταριών του πλοίου, αυξάνοντας έτσι τη συνολική απόδοση.

Το εν λόγω σύστημα μπαταριών πρόκειται να εγκατασταθεί στο πλοίο τον Δεκέμβριο, ενώ το πρώτο πλήρες ταξίδι κατά τη διάρκεια του οποίου θα χρησιμοποιηθεί και θα αξιολογηθεί η απόδοσή του αναμένεται να πραγματοποιηθεί το 2020.

Φωτό: Μichaelmep/Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.