
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή ένωση ναυπηγείων και κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού SEA Europe, στις 24 Οκτωβρίου 2019 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη ενέκριναν καταρχήν τη σύναψη μιας εταιρικής σχέσης για την επίτευξη του στόχου για μηδενικές εκπομπές στον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών, στo πλαίσιo του προγράμματος έρευνας και καινοτομίας Horizon Europe. Η εν λόγω συνεργασία θα επιτρέψει στον τομέα των ευρωπαϊκών θαλάσσιων μεταφορών να αναπτύξει τις απαραίτητες γνώσεις, τεχνολογίες και λύσεις που θα μετατρέψουν τον ναυτιλιακό κλάδο σε ένα κλάδο μηδενικών εκπομπών για όλους τους τύπους πλοίων και ναυτιλιακών υπηρεσιών.
Στo πλαίσιο της συνεργασίας θα χρηματοδοτηθούν σημαντικές επενδύσεις στον τομέα της έρευνας, της ανάπτυξης και της καινοτομίας προκειμένου ο κλάδος των ευρωπαϊκών θαλάσσιων μεταφορών να πετύχει τους περιβαλλοντικούς του στόχους σύμφωνα με τη στρατηγική του ΙΜΟ για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, του στρατηγικού οράματος «A Clean Planet for All» της ΕΕ και του ευρωπαϊκού «Green Deal».
O Γενικός Γραμματέας της SEA Europe Christophe Tytgat, ανέφερε σχετικά: «Ο μόνος κατάλληλος τρόπος για να επιταχυνθεί η μετατροπή του κλάδου των ευρωπαϊκών θαλάσσιων μεταφορών σε ένα κλάδο μηδενικών εκπομπών, είναι μια συντονισμένη δράση. Μια εταιρική σχέση είναι ένα ουσιαστικό εργαλείο προκειμένου να καθορίσουμε από κοινού τα επόμενα βήματα για έναν τομέα θαλάσσιων μεταφορών απαλλαγμένο από τα ορυκτά καύσιμα».
«Η έγκριση της συγκεκριμένης εταιρικής σχέσης δείχνει μια ουσιαστική αλλαγή σε σχέση με το παρελθόν. Το γεγονός ότι τόσο τα κράτη μέλη όσο και οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν χορηγήσει αυτό το σημαντικό εργαλείο στον ναυτιλιακό κλάδο, δείχνει ότι η ΕΕ είναι πεπεισμένη για τη στρατηγική σημασία του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών καθώς και για τον ρόλο του τομέα της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής τεχνολογίας ως ένας πάροχος λύσεων για σημαντικές κοινωνικές προκλήσεις», πρόσθεσε ο κ. Tytgat.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ