
Ο δορυφόρος Solar Orbiter του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ΕΟΔ- ESA) ολοκλήρωσε τις δοκιμές του και βρίσκεται στο στάδιο της προετοιμασίας για τη μεταφορά του στο Ακρωτήριο Κανάβεραλ στα τέλη του μήνα, εν όψει της εκτόξευσής του τον Φεβρουάριο του 2020.
Το διαστημόπλοιο κατασκευάστηκε στις εγκαταστάσεις της Airbus στο Στίβενεϊτζ στο Ηνωμένο Βασίλειο και πέρασε το τελευταίο έτος στο κέντρο δοκιμών IABG κοντά στο Μόναχο για δοκιμές. Πλέον έχει ανακηρυχθεί έτοιμο για αποστολή στον χώρο εκτόξευσης, όπου θα μεταφερθεί με μεταγωγικό αεροσκάφος Antonov στις 31 Οκτωβρίου 2019.
H εβρίτικη εταιρεία Πρίσμα Ηλεκτρονικά είναι μία εκ των κατασκευαστών του δορυφόρου. Η Πρίσμα Ηλεκτρονικά κατασκεύασε ιδιαίτερα πολύπλοκες καλωδιώσεις και εξοπλισμό, που χρησιμοποιήθηκαν για τον έλεγχο των συστημάτων του δορυφόρου με προδιαγραφές Διαστήματος.
Το συνολικό κόστος του τριετούς έργου ανήλθε σε άνω του ενός εκατομμυρίου Ευρώ, καθιστώντας το ως ένα από τα πιο σημαντικά κατασκευαστικά έργα Διαστήματος για την Ελλάδα. Η Εταιρία συμμετείχε στο έργο με απόλυτη επιτυχία, γεγονός που επιστεγάζεται από την «συγχαρητήρια επιστολή» της AIRBUS Defence & Space προς την Πρίσμα Ηλεκτρονικά, η οποία επιβραβεύει το εξαιρετικής ποιότητας αποτέλεσμα των παραδοτέων.
Ο κ. Γιώργος Γιορδαμλής, Πρόεδρος του ΔΣ της εταιρίας δήλωσε σχετικά, «Βάσει στρατηγικού σχεδιασμού και ενεργειών, η εταιρία επενδύει συστηματικά τα τελευταία χρόνια σε προσωπικό και εξοπλισμό, με σκοπό την καθιέρωση της, ως έναν αξιόπιστο προμηθευτή ηλεκτρονικών και καλωδιώσεων σε ιδιαίτερα απαιτητικά έργα. Προς την κατεύθυνση αυτή, έχουμε κατορθώσει να κάνουμε αρκετά βήματα με πολύ μεγάλη προσπάθεια και επιμονή. Σήμερα είναι μια μεγάλη ημέρα για την εταιρία και ιδιαιτέρως για το προσωπικό, στο οποίο οφείλεται η έως τώρα πορεία. Περιμένουμε με ιδιαίτερη αναμονή την ολοκλήρωση της αποστολής με την εκτόξευση του δορυφόρου, για να γιορτάσουμε όλοι μαζί την μικρή συμβολή μας σε έναν ανώτερο σκοπό».
Η αποστολή Solar Orbiter αποτελεί μια από τις αποστολές-ναυαρχίδες της ESΑ. Ο δορυφόρος φιλοδοξεί να δώσει απαντήσεις σε μερικά από τα θεμελιώδη ζητήματα του σύμπαντος, την δημιουργία των πλανητών, την δημιουργία ζωής και τους νόμους της Φυσικής που διέπουν τα ουράνια σώματα.
Όταν εκτοξευτεί θα ακολουθήσει ελλειπτική πορεία γύρω από τον ήλιο, και στο κοντινότερό του σημείο θα βρεθεί εντός της τροχιάς του Ερμή, μόλις 42 εκατομμύρια χιλιόμετρα από τον ήλιο. Ως εκ τούτου, τα τμήματά του που θα «βλέπουν» προς το άστρο είναι σχεδιασμένα για να αντέχουν θερμοκρασίες άνω των 500 βαθμών Κελσίου, ενώ άλλα τμήματα θα είναι υπό σκιάν, στους -180 βαθμούς Κελσίου.
Η αποστολή θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική για την κατανόηση της «σύνδεσης» Γης και ήλιου. Ο πλανήτης μας βρίσκεται μέσα σε μια γιγαντιαία «φυσαλίδα» πλάσματος που παράγεται από τον ήλιο και περικλείει όλο το ηλιακό σύστημα- εντός της οποίας είμαστε εκτεθειμένοι στον αποκαλούμενο διαστημικό καιρό. Το Solar Orbiter αναμένεται να παρέχει επιπλέον στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με το πώς η δραστηριότητα στον ήλιο συνδέεται με τις ηλιακές καταιγίδες, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα σε ηλεκτρικά συστήματα, δορυφορικές επικοινωνίες, GPS και να απειλήσουν την υγεία των αστροναυτών.
«Το Solar Orbiter προορίζεται να απαντήσει σε κάποια από τα μεγαλύτερα επιστημονικά ερωτήματα για το άστρο μας, και τα δεδομένα του θα μας βοηθήσουν να προστατέψουμε καλύτερα τον πλανήτη μας από τις παγκόσμιες προκλήσεις του διαστημικού καιρού» είπε ο Γκίντερ Χέισινγκερ, διευθυντής Επιστημών του ΕΟΔ.
Το σκάφος θα εκτοξευτεί με πύραυλο V411 της NASA, και η εκτόξευση είναι προγραμματισμένη για τις πρώτες πρωινές ώρες της 6ης Φεβρουαρίου του 2020.
Φωτό: www.prismaelectronics.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ