
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ναυτιλιακή ιστορία μιας χώρας έχει επηρεάσει την κουλτούρα της, μη εξαιρουμένων και των ενδυματολογικών επιλογών.
Το navy style έχει τις ρίζες του στο Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό του 18ου αιώνα, όταν χρησιμοποιήθηκε η επίσημη στολή, απλή και πρακτική, σχεδιασμένη για να κρατά τους ναύτες ζεστούς, αλλά και να τους χαρίζει την απαιτούμενη αίγλη.
Σε χρόνο ρεκόρ, στοιχεία αυτής της φορεσιάς υιοθετήθηκαν από την αστική μόδα. Λέγεται ότι το 1846 η βασίλισσα Βικτωρία έντυσε τον μικρό πρίγκιπα της Ουαλίας, Αλβέρτο Εδουάρδο, με ένα ναυτικό κοστούμι και το στιλ αυτό δεν άργησε να γίνει εξαιρετικά δημοφιλές ανάμεσα στους ευγενείς, συνώνυμο της κλασικής κομψότητας και της υψηλής κοινωνικής θέσης.
Το ναυτικό στιλ είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το σκούρο μπλε χρώμα, το οποίο χρησιμοποιήθηκε ήδη από τον 18ο αιώνα λόγω της αφθονίας του τροπικού φυτού indigo (λουλάκι), που εισαγόταν από την Ινδία.
Το reefer jacket (ο λεγόμενος στα ελληνικά επενδύτης) πήρε την ονομασία του από τους Βρετανούς ναύτες και είχε χαρακτηριστικό μεγάλο γιακά και διπλό κούμπωμα. Πιο μακρύ και επίσημο ήταν το bridge coat, προορισμένο να φοριέται από τους αξιωματούχους και όχι τους απλούς ναύτες, το οποίο έγινε σήμα κατατεθέν του Ουίνστον Τσώρτσιλ.
Κατά τη διάρκεια των δύο παγκοσμίων πολέμων, το αυστηρό ναυτικό στιλ μεταφέρθηκε στο καθημερινό ντύσιμο, ιδιαίτερα στα επαγγέλματα που απαιτούσαν ανθεκτικά υφάσματα, χωρίς περιττά διακοσμητικά στοιχεία, επηρέασε όμως ταυτόχρονα και τη γυναικεία μόδα, ενώ γρήγορα ξεπέρασε τα βρετανικά σύνορα.
Το πιο πολυφορεμένο ωστόσο κομμάτι του navy style είναι η μαρινιέρα ή Breton shirt, που γεννήθηκε το 1853 στη ναυτική βάση της Βρετάνης, φτιαγμένη από μαλλί ή χοντρό βαμβακερό, με 3/4 μανίκια και 21 ρίγες. Η παράδοση λέει ότι ο αριθμός τους ήταν όσες και οι νίκες του Μεγάλου Ναπολέοντα.
Τέλος, κάτι που λίγοι ξέρουν είναι ότι το παντελόνι-καμπάνα προήλθε από τη ναυτική στολή. Από τις αρχές του 19ου αιώνα, οι μούτσοι φορούσαν τα παντελόνια αυτά με το χαρακτηριστικό άνοιγμα κάτω από το γόνατο, ώστε να μπορούν να το διπλώνουν εύκολα προς τα πάνω όταν έπρεπε να καθαρίσουν το κατάστρωμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ