
O Κόλπος της Γουινέας εξακολουθεί να αποτελεί κόμβο υψηλού κινδύνου για περιστατικά πειρατείας και ένοπλων ληστειών σε πλοία, γεγονός που προκαλεί ανησυχία όσον αφορά την ασφάλεια των ναυτικών.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του International Chamber of Commerce International Maritime Bureau’s (IMB) για το γ΄ τρίμηνο του έτους, το 86% των περιστατικών ομηρίας πληρωμάτων και το 82% των απαγωγών λαμβάνουν χώρα στην ευρύτερη περιοχή.
Τον περασμένο Ιούλιο, ένα general cargo έπεσε θύμα πειρατείας, με αποτέλεσμα δέκα μέλη του πληρώματος να απαχθούν και να απελευθερωθούν τέσσερις εβδομάδες μετά. Παρόμοια περιστατικά σημειώθηκαν τον Αύγουστο στο αγκυροβόλιο της Ντουάλα.
Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της έκθεσης του IMB είναι ότι όλοι οι τύποι πλοίων είναι πλέον ευάλωτοι σε τέτοιου είδους επιθέσεις.
Ο Pottengal Mukundan, διευθυντής του IMB, σχολίασε χαρακτηριστικά: «Παρά το γεγονός ότι τα περιστατικά αυτά είναι μειωμένα, ο Κόλπος της Γουινέας εξακολουθεί να ελκύει παράνομες δραστηριότητες, όπως η πειρατεία και οι απαγωγές μελών πληρωμάτων».
Άμεση ήταν η απάντηση της ECSA, η οποία με ανακοίνωσή της εκφράζει τις ανησυχίες της για την κατάσταση στον Κόλπο της Γουινέας καλώντας παράλληλα τους ευρωπαϊκούς φορείς να διασφαλίσουν την ασφάλεια των πλοίων και των πληρωμάτων τους που επιχειρούν στην περιοχή.
Θετικό είναι τέλος το γεγονός ότι από τις αρχές του 2019 έχουν καταγραφεί 119 περιστατικά επιθέσεων σε πλοία από το IMB Piracy Reporting Centre (IMB PRC) έναντι 159 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ