
O Κόλπος της Γουινέας εξακολουθεί να αποτελεί κόμβο υψηλού κινδύνου για περιστατικά πειρατείας και ένοπλων ληστειών σε πλοία, γεγονός που προκαλεί ανησυχία όσον αφορά την ασφάλεια των ναυτικών.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του International Chamber of Commerce International Maritime Bureau’s (IMB) για το γ΄ τρίμηνο του έτους, το 86% των περιστατικών ομηρίας πληρωμάτων και το 82% των απαγωγών λαμβάνουν χώρα στην ευρύτερη περιοχή.
Τον περασμένο Ιούλιο, ένα general cargo έπεσε θύμα πειρατείας, με αποτέλεσμα δέκα μέλη του πληρώματος να απαχθούν και να απελευθερωθούν τέσσερις εβδομάδες μετά. Παρόμοια περιστατικά σημειώθηκαν τον Αύγουστο στο αγκυροβόλιο της Ντουάλα.
Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της έκθεσης του IMB είναι ότι όλοι οι τύποι πλοίων είναι πλέον ευάλωτοι σε τέτοιου είδους επιθέσεις.
Ο Pottengal Mukundan, διευθυντής του IMB, σχολίασε χαρακτηριστικά: «Παρά το γεγονός ότι τα περιστατικά αυτά είναι μειωμένα, ο Κόλπος της Γουινέας εξακολουθεί να ελκύει παράνομες δραστηριότητες, όπως η πειρατεία και οι απαγωγές μελών πληρωμάτων».
Άμεση ήταν η απάντηση της ECSA, η οποία με ανακοίνωσή της εκφράζει τις ανησυχίες της για την κατάσταση στον Κόλπο της Γουινέας καλώντας παράλληλα τους ευρωπαϊκούς φορείς να διασφαλίσουν την ασφάλεια των πλοίων και των πληρωμάτων τους που επιχειρούν στην περιοχή.
Θετικό είναι τέλος το γεγονός ότι από τις αρχές του 2019 έχουν καταγραφεί 119 περιστατικά επιθέσεων σε πλοία από το IMB Piracy Reporting Centre (IMB PRC) έναντι 159 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ