
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε επίδειξη ελέγχου καυσαερίων των πλοίων με τη χρήση drone στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στον Πειραιά.
Την 1η Ιανουαρίου 2020, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός θα εφαρμόσει έναν νέο κανονισμό που θα προβλέπει 0,50% παγκόσμιο ανώτατο όριο διοξειδίου του θείου για τα καύσιμα πλοίων. Στο πλαίσιο του νέου παγκόσμιου ανώτατου ορίου, τα πλοία θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα πλοίων με περιεκτικότητα σε θείο που δεν υπερβαίνει το 0,50% έναντι του τρέχοντος ορίου του 3,50%, εκτός εάν χρησιμοποιείται σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers), σε μια προσπάθεια μείωσης της ποσότητας οξειδίου του θείου.
Με τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών για την παρακολούθηση των εκπομπών των πλοίων, η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να είναι ένας πραγματικός πρωτοπόρος ως μία από τις πρώτες χώρες παγκοσμίως που αξιοποιεί αυτή την τεχνολογία για να ανταποκριθεί στην ανάγκη της υποχρεωτικής υποβολής εκθέσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την επιβολή της νομοθεσίας, ενώ ταυτόχρονα θα υπάρξει εξοικονόμηση πόρων.
Tο drone φέρει αισθητήρα και πετάει με την βοήθεια δυο χειριστών (ένας για την πτήση του drone και ο δεύτερος για τον έλεγχο του αισθητήρα) πάνω από το «σύννεφο» του καυσαερίου του πλοίου και αφού βρεθεί το μέγιστο σημείο, μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα στο χρήστη. Αυτά τα δεδομένα μαζί με τα στοιχεία του πλοίου για την ταυτοποίηση αποθηκεύονται ενώ υπάρχει η δυνατότητα για απευθείας αποστολή στο ευρωπαϊκό σύστημα αναφοράς Thetis.
Η εταιρία, UAV Icarus Inc, η οποία είναι μια αμερικανική εταιρία με ειδίκευση στις επιθεωρήσεις πλοίων, με την χρήση της τεχνολογίας των drone καθώς επίσης κατέχει την τεχνολογία και την τεχνογνωσία στον έλεγχο ναυτιλιακών καυσαερίων, μέσω της αποκλειστικής συνεργασίας με την Δανέζικη εταιρία Explicit ApS, την μοναδική στο κόσμο εταιρία με πατενταρισμενη τεχνολογία στη μέτρηση των ναυτιλιακών καυσαερίων, με αποδεδειγμένα αποτελέσματα και με μετρήσεις σε πάνω από 2,000 πλοία στη Δανία και επιστημονική συνεργασία με τον ευρωπαϊκό οργανισμό EMSA.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν η βουλευτής Πειραιώς και νήσων κ. Νόνη Δούνια, ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής κ. Θεόδωρος Κλιάρης, αξιωματικοί και στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, εκπρόσωποι από το γενικό χημείο του κράτους, στελέχη του ΟΛΠ, στελέχη ναυτιλιακών εταιριών, η HELMEPA, και στελέχη διεθνών Νηογνωμόνων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης φορτηγού πλοίου σημαίας Λιβερίας με 27 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 2,8 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Μαλέα. Στην περιοχή…
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ