
Πάνω από το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού κατοικεί σε αστικές περιοχές. Το 2045, ο αστικός πληθυσμός θα έχει αυξηθεί κατά 1,5 φορά και θα φτάσει τα 6 δισεκατομμύρια ανθρώπους. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να δράσουν γρήγορα, προκειμένου να σχεδιαστούν εγκαίρως οι αναγκαίες υποδομές και οι απαραίτητες υπηρεσίες, αλλά κυρίως για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της στέγασης των αυξανόμενων πληθυσμών που μετακινούνται στις πόλεις.
Έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας σκιαγραφεί τα ενδεχόμενα που θα προκύψουν λόγω του αυξανόμενου πληθυσμού που ζει ή μετακινείται σταδιακά στις πόλεις.
Ο σημερινός πληθυσμός των αστικών περιοχών ανέρχεται σε πάνω από 4 δισεκατομμύρια, ενώ έως το 2050 σχεδόν 7 στους 10 ανθρώπους θα κατοικούν σε πόλεις.
Καθώς πάνω από το 80% του παγκόσμιου ΑΕΠ παράγεται σε αστικούς ιστούς, η αστικοποίηση μπορεί να συμβάλει στη βιώσιμη ανάπτυξη εφόσον γίνει σωστή διαχείριση της παραγωγικότητας και δοθεί πεδίο δράσης σε νέες ιδέες και στην καινοτομία.
Η ταχύτητα και ο βαθμός αστικοποίησης που παρατηρείται γεννούν προκλήσεις, όπως η στέγαση και η σίτιση μεγάλων πληθυσμών, τα δίκτυα των μεταφορών και η παροχή εργασίας, ιδιαίτερα για τους σχεδόν 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας σε αστικές περιοχές. Οι πολεμικές συρράξεις ευθύνονται για το 60% των μετακινήσεων πληθυσμών από τις υπαίθρους στις πόλεις.
Επιπλέον, οι πόλεις συνιστούν σημαντικό παράγοντα όσον αφορά τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, καθώς σε αυτές καταναλώνονται τα 2/3 της ενέργειας και εξ αυτών εκλύεται το 70% των αερίων του θερμοκηπίου. Παράλληλα, μισό δισεκατομμύριο άνθρωποι κατοικούν σε παράκτιες περιοχές, με αποτέλεσμα να απειλούνται από την αύξηση της στάθμης της θάλασσας.
Η δημιουργία πόλεων βιώσιμων, δυναμικών, με αίσθημα ασφάλειας και με επίκεντρο τους ανθρώπους που κατοικούν σε αυτές απαιτεί εντατικές πολιτικές και συνεργασίες, αλλά δημιουργεί και επενδυτικές ευκαιρίες. Οι εθνικές και τοπικές κυβερνήσεις έχουν έναν σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν προκειμένου να χαράξουν το μέλλον της ανάπτυξης των πόλεων.
Φωτό: Vlad Busuioc/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ανακοίνωση με αφορμή την κλιμακούμενη ένταση στη Μαύρη Θάλασσα με επιθέσεις σε εμπορικά πλοία εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez. «Καθώς η…

Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Φυσικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες…

Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η επένδυση της τάξης των 30 εκατ. ευρώ του Ομίλου ΛΑΜΨΑ για τον ριζικό εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του Elatos…

Ο Υπουργός Λιμένων και Αεροδρομίων της Βραζιλίας, Silvio Costa Filho, ανακοίνωσε μια νέα ιδιωτική επένδυση της International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) έναντι $176…

Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ