
Πάνω από το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού κατοικεί σε αστικές περιοχές. Το 2045, ο αστικός πληθυσμός θα έχει αυξηθεί κατά 1,5 φορά και θα φτάσει τα 6 δισεκατομμύρια ανθρώπους. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να δράσουν γρήγορα, προκειμένου να σχεδιαστούν εγκαίρως οι αναγκαίες υποδομές και οι απαραίτητες υπηρεσίες, αλλά κυρίως για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της στέγασης των αυξανόμενων πληθυσμών που μετακινούνται στις πόλεις.
Έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας σκιαγραφεί τα ενδεχόμενα που θα προκύψουν λόγω του αυξανόμενου πληθυσμού που ζει ή μετακινείται σταδιακά στις πόλεις.
Ο σημερινός πληθυσμός των αστικών περιοχών ανέρχεται σε πάνω από 4 δισεκατομμύρια, ενώ έως το 2050 σχεδόν 7 στους 10 ανθρώπους θα κατοικούν σε πόλεις.
Καθώς πάνω από το 80% του παγκόσμιου ΑΕΠ παράγεται σε αστικούς ιστούς, η αστικοποίηση μπορεί να συμβάλει στη βιώσιμη ανάπτυξη εφόσον γίνει σωστή διαχείριση της παραγωγικότητας και δοθεί πεδίο δράσης σε νέες ιδέες και στην καινοτομία.
Η ταχύτητα και ο βαθμός αστικοποίησης που παρατηρείται γεννούν προκλήσεις, όπως η στέγαση και η σίτιση μεγάλων πληθυσμών, τα δίκτυα των μεταφορών και η παροχή εργασίας, ιδιαίτερα για τους σχεδόν 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας σε αστικές περιοχές. Οι πολεμικές συρράξεις ευθύνονται για το 60% των μετακινήσεων πληθυσμών από τις υπαίθρους στις πόλεις.
Επιπλέον, οι πόλεις συνιστούν σημαντικό παράγοντα όσον αφορά τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, καθώς σε αυτές καταναλώνονται τα 2/3 της ενέργειας και εξ αυτών εκλύεται το 70% των αερίων του θερμοκηπίου. Παράλληλα, μισό δισεκατομμύριο άνθρωποι κατοικούν σε παράκτιες περιοχές, με αποτέλεσμα να απειλούνται από την αύξηση της στάθμης της θάλασσας.
Η δημιουργία πόλεων βιώσιμων, δυναμικών, με αίσθημα ασφάλειας και με επίκεντρο τους ανθρώπους που κατοικούν σε αυτές απαιτεί εντατικές πολιτικές και συνεργασίες, αλλά δημιουργεί και επενδυτικές ευκαιρίες. Οι εθνικές και τοπικές κυβερνήσεις έχουν έναν σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν προκειμένου να χαράξουν το μέλλον της ανάπτυξης των πόλεων.
Φωτό: Vlad Busuioc/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ