
Πάνω από το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού κατοικεί σε αστικές περιοχές. Το 2045, ο αστικός πληθυσμός θα έχει αυξηθεί κατά 1,5 φορά και θα φτάσει τα 6 δισεκατομμύρια ανθρώπους. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να δράσουν γρήγορα, προκειμένου να σχεδιαστούν εγκαίρως οι αναγκαίες υποδομές και οι απαραίτητες υπηρεσίες, αλλά κυρίως για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της στέγασης των αυξανόμενων πληθυσμών που μετακινούνται στις πόλεις.
Έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας σκιαγραφεί τα ενδεχόμενα που θα προκύψουν λόγω του αυξανόμενου πληθυσμού που ζει ή μετακινείται σταδιακά στις πόλεις.
Ο σημερινός πληθυσμός των αστικών περιοχών ανέρχεται σε πάνω από 4 δισεκατομμύρια, ενώ έως το 2050 σχεδόν 7 στους 10 ανθρώπους θα κατοικούν σε πόλεις.
Καθώς πάνω από το 80% του παγκόσμιου ΑΕΠ παράγεται σε αστικούς ιστούς, η αστικοποίηση μπορεί να συμβάλει στη βιώσιμη ανάπτυξη εφόσον γίνει σωστή διαχείριση της παραγωγικότητας και δοθεί πεδίο δράσης σε νέες ιδέες και στην καινοτομία.
Η ταχύτητα και ο βαθμός αστικοποίησης που παρατηρείται γεννούν προκλήσεις, όπως η στέγαση και η σίτιση μεγάλων πληθυσμών, τα δίκτυα των μεταφορών και η παροχή εργασίας, ιδιαίτερα για τους σχεδόν 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας σε αστικές περιοχές. Οι πολεμικές συρράξεις ευθύνονται για το 60% των μετακινήσεων πληθυσμών από τις υπαίθρους στις πόλεις.
Επιπλέον, οι πόλεις συνιστούν σημαντικό παράγοντα όσον αφορά τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, καθώς σε αυτές καταναλώνονται τα 2/3 της ενέργειας και εξ αυτών εκλύεται το 70% των αερίων του θερμοκηπίου. Παράλληλα, μισό δισεκατομμύριο άνθρωποι κατοικούν σε παράκτιες περιοχές, με αποτέλεσμα να απειλούνται από την αύξηση της στάθμης της θάλασσας.
Η δημιουργία πόλεων βιώσιμων, δυναμικών, με αίσθημα ασφάλειας και με επίκεντρο τους ανθρώπους που κατοικούν σε αυτές απαιτεί εντατικές πολιτικές και συνεργασίες, αλλά δημιουργεί και επενδυτικές ευκαιρίες. Οι εθνικές και τοπικές κυβερνήσεις έχουν έναν σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν προκειμένου να χαράξουν το μέλλον της ανάπτυξης των πόλεων.
Φωτό: Vlad Busuioc/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ψήφους 325 υπέρ και 289 κατά ο Φρίντριχ Μερτς εξελέγη πριν από λίγο καγκελάριος, κατά την δεύτερη ψηφοφορία στην Bundestag. Κατά την πρώτη…
Απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας ιδιωτικής χρήσης ή εκμισθούμενων ατομικών σκαφών σε κατοικημένες παραλιακές περιοχές της Αττικής, εξέδωσε την Τρίτη 6 Μαΐου το Λιμεναρχείο Σαρωνικού. Συγκεκριμένα,…
Στην εξασφάλιση μιας σημαντικής συμφωνίας στην αγορά της Ινδίας προέβη πρόσφατα η Trafigura. Συγκεκριμένα, η Trafigura υπέγραψε πενταετή συμφωνία για την προμήθεια LNG με…
Νέοι κλυδωνισμοί αναμένονται προσεχώς στην πολιτική σκηνή της Γερμανίας, καθώς ο αρχηγός του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU), Φρίντριχ Μερτς, δεν κατόρθωσε να εκλεγεί Καγκελάριος κατά…
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, επισκέφθηκε τη Δευτέρα 5 Μαΐου τα Ναυπηγεία της ONEX στο Νεώριο, συνοδευόμενος από τον νέο αρχηγό…
Μετά την πρόσφατη τρομοκρατική επίθεση στο Παχαλγκάμ, η Ινδία προέβη στην απαγόρευση εισαγωγών αγαθών που προέρχονται από το Πακιστάν ή διέρχονται από το Πακιστάν,…
Μια φιλόδοξη επιχείρηση, που περιλαμβάνει χιλιάδες χιλιόμετρα σε σιδηροδρομικές και θαλάσσιες διαδρομές για την αποστολή 60.000 τόνων σιταριού προς το Μαρόκο, εκκίνησε το Καζακστάν,…
Αυξημένη κατά 9% καταγράφεται η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) τον μήνα Απρίλιο 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ