
Πάνω από το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού κατοικεί σε αστικές περιοχές. Το 2045, ο αστικός πληθυσμός θα έχει αυξηθεί κατά 1,5 φορά και θα φτάσει τα 6 δισεκατομμύρια ανθρώπους. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να δράσουν γρήγορα, προκειμένου να σχεδιαστούν εγκαίρως οι αναγκαίες υποδομές και οι απαραίτητες υπηρεσίες, αλλά κυρίως για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της στέγασης των αυξανόμενων πληθυσμών που μετακινούνται στις πόλεις.
Έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας σκιαγραφεί τα ενδεχόμενα που θα προκύψουν λόγω του αυξανόμενου πληθυσμού που ζει ή μετακινείται σταδιακά στις πόλεις.
Ο σημερινός πληθυσμός των αστικών περιοχών ανέρχεται σε πάνω από 4 δισεκατομμύρια, ενώ έως το 2050 σχεδόν 7 στους 10 ανθρώπους θα κατοικούν σε πόλεις.
Καθώς πάνω από το 80% του παγκόσμιου ΑΕΠ παράγεται σε αστικούς ιστούς, η αστικοποίηση μπορεί να συμβάλει στη βιώσιμη ανάπτυξη εφόσον γίνει σωστή διαχείριση της παραγωγικότητας και δοθεί πεδίο δράσης σε νέες ιδέες και στην καινοτομία.
Η ταχύτητα και ο βαθμός αστικοποίησης που παρατηρείται γεννούν προκλήσεις, όπως η στέγαση και η σίτιση μεγάλων πληθυσμών, τα δίκτυα των μεταφορών και η παροχή εργασίας, ιδιαίτερα για τους σχεδόν 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας σε αστικές περιοχές. Οι πολεμικές συρράξεις ευθύνονται για το 60% των μετακινήσεων πληθυσμών από τις υπαίθρους στις πόλεις.
Επιπλέον, οι πόλεις συνιστούν σημαντικό παράγοντα όσον αφορά τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, καθώς σε αυτές καταναλώνονται τα 2/3 της ενέργειας και εξ αυτών εκλύεται το 70% των αερίων του θερμοκηπίου. Παράλληλα, μισό δισεκατομμύριο άνθρωποι κατοικούν σε παράκτιες περιοχές, με αποτέλεσμα να απειλούνται από την αύξηση της στάθμης της θάλασσας.
Η δημιουργία πόλεων βιώσιμων, δυναμικών, με αίσθημα ασφάλειας και με επίκεντρο τους ανθρώπους που κατοικούν σε αυτές απαιτεί εντατικές πολιτικές και συνεργασίες, αλλά δημιουργεί και επενδυτικές ευκαιρίες. Οι εθνικές και τοπικές κυβερνήσεις έχουν έναν σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν προκειμένου να χαράξουν το μέλλον της ανάπτυξης των πόλεων.
Φωτό: Vlad Busuioc/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ