
Η ΝΥΚ πραγματοποίησε την πρώτη παγκοσμίως δοκιμή αυτόνομων πλοίων (MASS), σύμφωνα με τις ενδιάμεσες κατευθυντήριες γραμμές του ΙΜΟ για τις δοκιμές ΜΑSS, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να καθιερώσει τα επανδρωμένα αυτόνομα πλοία ώστε να πετύχει ασφαλέστερες λειτουργίες και να μειώσει τον φόρτο εργασίας των πληρωμάτων.
Το Iris Leader, ένα πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών (PCTC) χωρητικότητας 70,826 tons, πλοηγήθηκε κατά τη διάρκεια μέρας και νύχτας χρησιμοποιώντας το σύστημα πλοήγησης Sherpa System for Real ship (SSR), από το Xinsha της Κίνας στο λιμάνι της Nagoya στην Ιαπωνία, και από τη Nagoya στο λιμάνι της Yokohama. Το πλήρωμα εκτέλεσε τυπικά καθήκοντα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, στα οποία συμπεριελήφθη και η πλοήγηση στην παράκτια περιοχή της Ιαπωνίας.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, παρακολουθήθηκε η απόδοση του συστήματος SSR σε πραγματικές συνθήκες ταξιδίου. Το σύστημα συνέλεξε πληροφορίες σχετικά με τις καιρικές συνθήκες χρησιμοποιώντας τις υπάρχουσες συσκευές πλοήγησης, υπολόγισε τον κίνδυνο σύγκρουσης καθώς και τις βέλτιστες διαδρομές και ταχύτητες πλεύσης για μεγαλύτερη ασφάλεια και οικονομία, και πραγματοποίησε την αυτόματη πλοήγηση του πλοίου.
Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα και την εμπειρία που αποκτήθηκαν από την εν λόγω δοκιμή και που δεν θα μπορούσαν να αποκτηθούν μέσω προσομοιώσεων στην στεριά, η ΝΥΚ κατάφερε να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα του συστήματος SSR και να πραγματοποιήσει ένα μεγάλο βήμα προς την επίτευξη του στόχου της για επανδρωμένα αυτόνομα πλοία.
Φωτό: Andrew Becks/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ