
Η ΝΥΚ πραγματοποίησε την πρώτη παγκοσμίως δοκιμή αυτόνομων πλοίων (MASS), σύμφωνα με τις ενδιάμεσες κατευθυντήριες γραμμές του ΙΜΟ για τις δοκιμές ΜΑSS, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να καθιερώσει τα επανδρωμένα αυτόνομα πλοία ώστε να πετύχει ασφαλέστερες λειτουργίες και να μειώσει τον φόρτο εργασίας των πληρωμάτων.
Το Iris Leader, ένα πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών (PCTC) χωρητικότητας 70,826 tons, πλοηγήθηκε κατά τη διάρκεια μέρας και νύχτας χρησιμοποιώντας το σύστημα πλοήγησης Sherpa System for Real ship (SSR), από το Xinsha της Κίνας στο λιμάνι της Nagoya στην Ιαπωνία, και από τη Nagoya στο λιμάνι της Yokohama. Το πλήρωμα εκτέλεσε τυπικά καθήκοντα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, στα οποία συμπεριελήφθη και η πλοήγηση στην παράκτια περιοχή της Ιαπωνίας.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, παρακολουθήθηκε η απόδοση του συστήματος SSR σε πραγματικές συνθήκες ταξιδίου. Το σύστημα συνέλεξε πληροφορίες σχετικά με τις καιρικές συνθήκες χρησιμοποιώντας τις υπάρχουσες συσκευές πλοήγησης, υπολόγισε τον κίνδυνο σύγκρουσης καθώς και τις βέλτιστες διαδρομές και ταχύτητες πλεύσης για μεγαλύτερη ασφάλεια και οικονομία, και πραγματοποίησε την αυτόματη πλοήγηση του πλοίου.
Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα και την εμπειρία που αποκτήθηκαν από την εν λόγω δοκιμή και που δεν θα μπορούσαν να αποκτηθούν μέσω προσομοιώσεων στην στεριά, η ΝΥΚ κατάφερε να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα του συστήματος SSR και να πραγματοποιήσει ένα μεγάλο βήμα προς την επίτευξη του στόχου της για επανδρωμένα αυτόνομα πλοία.
Φωτό: Andrew Becks/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ