
Η πορεία των λειτουργικών εξόδων για τις ναυτιλιακές εταιρείες το 2018 αποτέλεσε αντικείμενο μελέτης στην πρόσφατη έκθεση της ΒDO, εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών στη ναυτιλία, η οποία τον περασμένο Φεβρουάριο συγχωνεύτηκε με τη Moore Stephens.
Έτσι, τα συνολικά λειτουργικά κόστη των εταιρειών υπολογίζεται ότι μειώθηκαν το 2018 κατά 1,8% σε σχέση με την αντίστοιχη μείωση 1,3% του 2017. Oι επιμέρους δείκτες που ποσοτικοποιούν τα λειτουργικά κόστη των tankers, των bulkers και των containerships μειώθηκαν κατά 2,4%, 2,6% και 2% αντίστοιχα.
Παράλληλα, η έρευνα έδειξε ότι τα κατά μέσο όρο κόστη για τα μισθολόγια των ναυτικών μειώθηκαν κατά 1,1% το 2018. Είναι χαρακτηριστικό ότι, δέκα χρόνια πριν (2008), η αντίστοιχη έρευνα αποκάλυπτε ότι τα εν λόγω κόστη είχαν παρουσιάσει αύξηση 21%. Αναφορικά με τα κόστη μισθοδοσίας των ναυτικών στα δεξαμενόπλοια, παρουσίασαν μείωση 1,8%, ενώ αντίστοιχα για τα bulkers η συνολική πτώση άγγιξε το 1,1%.
Τα κόστη συντήρησης και επισκευών για όλους τους τύπους πλοίων εμφάνισαν κατά μέσο όρο αύξηση 0,6% το 2018. Ειδικότερα, για τις εταιρείες διαχείρισης containerships, τα εν λόγω κόστη αυξήθηκαν 3,2%, ενώ τόσο για τα δεξαμενόπλοια όσο και για τα bulkers δεν υπήρξε ετήσια μεταβολή.
Από την άλλη, τα κόστη ασφάλισης σημείωσαν τη μεγαλύτερη μείωση μεταξύ των επιμέρους λειτουργικών εξόδων, καθώς υποχώρησαν κατά 7,1% το 2018 έναντι του 2017, με μόνη εξαίρεση αυτά των Ro-Ro, τα οποία αυξήθηκαν κατά 1,7%.
Με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας, ο Richard Greiner, Partner, Shipping & Transport της BDO, σχολίασε ότι η συνολική μείωση των λειτουργικών εξόδων αποτελεί «καλά νέα» για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ παράλληλα η αύξηση των εξόδων συντήρησης και επισκευών υπογραμμίζει τη συνεχή δέσμευση των εταιρειών για συμμόρφωση με τις αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντος.
Τέλος, ο ίδιος, αναφερόμενος στα μισθολογικά κόστη, τόνισε ότι σημειώνουν τις μεγαλύτερες διακυμάνσεις στη σύγχρονη ναυτιλιακή βιομηχανία, συμπλήρωσε ωστόσο ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι η υψηλή αυτή μεταβλητότητα θα μειωθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ