
Η πορεία των λειτουργικών εξόδων για τις ναυτιλιακές εταιρείες το 2018 αποτέλεσε αντικείμενο μελέτης στην πρόσφατη έκθεση της ΒDO, εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών στη ναυτιλία, η οποία τον περασμένο Φεβρουάριο συγχωνεύτηκε με τη Moore Stephens.
Έτσι, τα συνολικά λειτουργικά κόστη των εταιρειών υπολογίζεται ότι μειώθηκαν το 2018 κατά 1,8% σε σχέση με την αντίστοιχη μείωση 1,3% του 2017. Oι επιμέρους δείκτες που ποσοτικοποιούν τα λειτουργικά κόστη των tankers, των bulkers και των containerships μειώθηκαν κατά 2,4%, 2,6% και 2% αντίστοιχα.
Παράλληλα, η έρευνα έδειξε ότι τα κατά μέσο όρο κόστη για τα μισθολόγια των ναυτικών μειώθηκαν κατά 1,1% το 2018. Είναι χαρακτηριστικό ότι, δέκα χρόνια πριν (2008), η αντίστοιχη έρευνα αποκάλυπτε ότι τα εν λόγω κόστη είχαν παρουσιάσει αύξηση 21%. Αναφορικά με τα κόστη μισθοδοσίας των ναυτικών στα δεξαμενόπλοια, παρουσίασαν μείωση 1,8%, ενώ αντίστοιχα για τα bulkers η συνολική πτώση άγγιξε το 1,1%.
Τα κόστη συντήρησης και επισκευών για όλους τους τύπους πλοίων εμφάνισαν κατά μέσο όρο αύξηση 0,6% το 2018. Ειδικότερα, για τις εταιρείες διαχείρισης containerships, τα εν λόγω κόστη αυξήθηκαν 3,2%, ενώ τόσο για τα δεξαμενόπλοια όσο και για τα bulkers δεν υπήρξε ετήσια μεταβολή.
Από την άλλη, τα κόστη ασφάλισης σημείωσαν τη μεγαλύτερη μείωση μεταξύ των επιμέρους λειτουργικών εξόδων, καθώς υποχώρησαν κατά 7,1% το 2018 έναντι του 2017, με μόνη εξαίρεση αυτά των Ro-Ro, τα οποία αυξήθηκαν κατά 1,7%.
Με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας, ο Richard Greiner, Partner, Shipping & Transport της BDO, σχολίασε ότι η συνολική μείωση των λειτουργικών εξόδων αποτελεί «καλά νέα» για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ παράλληλα η αύξηση των εξόδων συντήρησης και επισκευών υπογραμμίζει τη συνεχή δέσμευση των εταιρειών για συμμόρφωση με τις αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντος.
Τέλος, ο ίδιος, αναφερόμενος στα μισθολογικά κόστη, τόνισε ότι σημειώνουν τις μεγαλύτερες διακυμάνσεις στη σύγχρονη ναυτιλιακή βιομηχανία, συμπλήρωσε ωστόσο ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι η υψηλή αυτή μεταβλητότητα θα μειωθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ