
Η πορεία των λειτουργικών εξόδων για τις ναυτιλιακές εταιρείες το 2018 αποτέλεσε αντικείμενο μελέτης στην πρόσφατη έκθεση της ΒDO, εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών στη ναυτιλία, η οποία τον περασμένο Φεβρουάριο συγχωνεύτηκε με τη Moore Stephens.
Έτσι, τα συνολικά λειτουργικά κόστη των εταιρειών υπολογίζεται ότι μειώθηκαν το 2018 κατά 1,8% σε σχέση με την αντίστοιχη μείωση 1,3% του 2017. Oι επιμέρους δείκτες που ποσοτικοποιούν τα λειτουργικά κόστη των tankers, των bulkers και των containerships μειώθηκαν κατά 2,4%, 2,6% και 2% αντίστοιχα.
Παράλληλα, η έρευνα έδειξε ότι τα κατά μέσο όρο κόστη για τα μισθολόγια των ναυτικών μειώθηκαν κατά 1,1% το 2018. Είναι χαρακτηριστικό ότι, δέκα χρόνια πριν (2008), η αντίστοιχη έρευνα αποκάλυπτε ότι τα εν λόγω κόστη είχαν παρουσιάσει αύξηση 21%. Αναφορικά με τα κόστη μισθοδοσίας των ναυτικών στα δεξαμενόπλοια, παρουσίασαν μείωση 1,8%, ενώ αντίστοιχα για τα bulkers η συνολική πτώση άγγιξε το 1,1%.
Τα κόστη συντήρησης και επισκευών για όλους τους τύπους πλοίων εμφάνισαν κατά μέσο όρο αύξηση 0,6% το 2018. Ειδικότερα, για τις εταιρείες διαχείρισης containerships, τα εν λόγω κόστη αυξήθηκαν 3,2%, ενώ τόσο για τα δεξαμενόπλοια όσο και για τα bulkers δεν υπήρξε ετήσια μεταβολή.
Από την άλλη, τα κόστη ασφάλισης σημείωσαν τη μεγαλύτερη μείωση μεταξύ των επιμέρους λειτουργικών εξόδων, καθώς υποχώρησαν κατά 7,1% το 2018 έναντι του 2017, με μόνη εξαίρεση αυτά των Ro-Ro, τα οποία αυξήθηκαν κατά 1,7%.
Με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας, ο Richard Greiner, Partner, Shipping & Transport της BDO, σχολίασε ότι η συνολική μείωση των λειτουργικών εξόδων αποτελεί «καλά νέα» για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ παράλληλα η αύξηση των εξόδων συντήρησης και επισκευών υπογραμμίζει τη συνεχή δέσμευση των εταιρειών για συμμόρφωση με τις αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντος.
Τέλος, ο ίδιος, αναφερόμενος στα μισθολογικά κόστη, τόνισε ότι σημειώνουν τις μεγαλύτερες διακυμάνσεις στη σύγχρονη ναυτιλιακή βιομηχανία, συμπλήρωσε ωστόσο ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι η υψηλή αυτή μεταβλητότητα θα μειωθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ