
Για σχεδόν 50 χρόνια, η Greenpeace έχει να παρουσιάσει ένα σημαντικό και ενίοτε παρεξηγημένο από τα ΜΜΕ έργο.
Με πλήθος εκστρατειών και δράσεων, στοχεύει στην παρεμπόδιση των πυρηνικών δοκιμών στον Ειρηνικό, ερευνά τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην Αρκτική και εργάζεται για την παύση της μεταφοράς ξυλείας από τον Αμαζόνιο. Ταυτόχρονα συνεργάζεται με τις τοπικές αρχές για τη σύλληψη παράνομων αλιευτών στη Δυτική Αφρική και παρέχει ανθρωπιστική βοήθεια σε πληθυσμούς που καταστράφηκαν από ακραίες καιρικές συνθήκες.
Σε αυτό το έργο, τα ειδικής κατασκευής πλοιάρια της οργάνωσης παίζουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο. Τα ναυτολογημένα πληρώματα τους προέρχονται από όλο τον κόσμο και περνούν μεγάλα χρονικά διαστήματα μακριά από την πατρίδα τους. Βρίσκονται στην «πρώτη γραμμή», εκεί όπου έχει συντελεστεί ή επίκειται μια σοβαρή περιβαλλοντική καταστροφή.
Συχνά παρουσιάζεται στα ΜΜΕ το παγοθραυστικό Sunrise, το οποίο αποτελεί μέρος του στόλου της Greenpeace από το 1995, όταν έκανε το πρώτο του ταξίδι στη Βόρεια Θάλασσα για να καταγράψει τη ρύπανση της θάλασσας από πετρέλαιο. Από τότε, έχει ταξιδέψει σε ολόκληρο τον πλανήτη, από το Κονγκό μέχρι τον Αμαζόνιο και πιο πρόσφατα σε μια τριήμερη εκστρατεία στην Ανταρκτική για τη διεξαγωγή επιστημονικής έρευνας για τη βιοποικιλότητα στην περιοχή.
Το μεγαλύτερο και ταχύτερο σκάφος του στόλου είναι το Esperanza, ένα πρώην ρωσικό πυροσβεστικό, που τα τελευταία 15 χρόνια έχει τεθεί στην υπηρεσία της αντιμετώπισης εκτάκτων περιβαλλοντικών αναγκών, ενώ το τρίτο πλοίο του στόλου το ιστιοπλοϊκό Rainbow Warrior.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ