
Για σχεδόν 50 χρόνια, η Greenpeace έχει να παρουσιάσει ένα σημαντικό και ενίοτε παρεξηγημένο από τα ΜΜΕ έργο.
Με πλήθος εκστρατειών και δράσεων, στοχεύει στην παρεμπόδιση των πυρηνικών δοκιμών στον Ειρηνικό, ερευνά τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην Αρκτική και εργάζεται για την παύση της μεταφοράς ξυλείας από τον Αμαζόνιο. Ταυτόχρονα συνεργάζεται με τις τοπικές αρχές για τη σύλληψη παράνομων αλιευτών στη Δυτική Αφρική και παρέχει ανθρωπιστική βοήθεια σε πληθυσμούς που καταστράφηκαν από ακραίες καιρικές συνθήκες.
Σε αυτό το έργο, τα ειδικής κατασκευής πλοιάρια της οργάνωσης παίζουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο. Τα ναυτολογημένα πληρώματα τους προέρχονται από όλο τον κόσμο και περνούν μεγάλα χρονικά διαστήματα μακριά από την πατρίδα τους. Βρίσκονται στην «πρώτη γραμμή», εκεί όπου έχει συντελεστεί ή επίκειται μια σοβαρή περιβαλλοντική καταστροφή.
Συχνά παρουσιάζεται στα ΜΜΕ το παγοθραυστικό Sunrise, το οποίο αποτελεί μέρος του στόλου της Greenpeace από το 1995, όταν έκανε το πρώτο του ταξίδι στη Βόρεια Θάλασσα για να καταγράψει τη ρύπανση της θάλασσας από πετρέλαιο. Από τότε, έχει ταξιδέψει σε ολόκληρο τον πλανήτη, από το Κονγκό μέχρι τον Αμαζόνιο και πιο πρόσφατα σε μια τριήμερη εκστρατεία στην Ανταρκτική για τη διεξαγωγή επιστημονικής έρευνας για τη βιοποικιλότητα στην περιοχή.
Το μεγαλύτερο και ταχύτερο σκάφος του στόλου είναι το Esperanza, ένα πρώην ρωσικό πυροσβεστικό, που τα τελευταία 15 χρόνια έχει τεθεί στην υπηρεσία της αντιμετώπισης εκτάκτων περιβαλλοντικών αναγκών, ενώ το τρίτο πλοίο του στόλου το ιστιοπλοϊκό Rainbow Warrior.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ