
Η Goldman Sachs δεν βλέπει επίτευξη εμπορικής συμφωνίας ΗΠΑ–Κίνας πριν τον Νοέμβριο του 2020 και τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ, μετά τη νέα μεταξύ τους κλιμάκωση των εντάσεων.
Παράλληλα ο τραπεζικός κολοσσός αναμένει δύο διαδοχικές μειώσεις επιτοκίων από τη Fed στον απόηχο της μεγάλης αβεβαιότητας γύρω από το διεθνές εμπόριο αλλά και λόγω των κινδύνων που κρύβει μια μη συμφωνία για το Brexit.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το σκληρό πόκερ μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έχει σαν συνέπεια οι διεθνείς χρηματιστηριακές αγορές να έχουν απωλέσει περίπου $2,5 τρις μέχρι στιγμής, τονίζει τοReuters o επικεφαλής οικονομολόγος της Goldman Sachs, Jan Hatzius. Ο ίδιος βλέπει μια πιθανότητα 75% για περαιτέρω μείωση των επιτοκίων από τη Fed τον Σεπτέμβριο ενώ δίνει πιθανότητα 50% για ακόμη μία μέσα στον Οκτώβριο.
Από την άλλη, Αμερικανοί και Κινέζοι επιχειρηματίες του κλάδου της κλωστοϋφαντουργίας και των ενδυμάτων αναζητούν τρόπους ενίσχυσης της συνεργασίας τους, παρακάμπτοντας τις διμερείς εμπορικές ανησυχίες των χωρών τους.
Η κινεζική βιομηχανία ρούχων παρήγαγε 54,6 εκατ. τόνους ινών, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ήμισυ της παγκόσμιας παραγωγής, και εξάγοντας $276,7 δις σε υφάσματα και ενδύματα ή το 36% της παγκόσμιας αγοράς.
Αμερικανοί επιχειρηματίες είναι εξαιρετικά ανήσυχοι για την αρνητική επίπτωση που δημιουργούν στις εταιρείες τους οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Σε έρευνα του Πανεπιστημίου του Ντέλαγουερ των ΗΠΑ σε συνεργασία με την αμερικανική Ένωση Βιομηχανίας Μόδας, το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι οι δασμοί προκάλεσαν αύξηση του κόστους. Καθώς, οι Αμερικανοί εισαγωγείς στρέφονται σε εναλλακτικές αγορές για την εισαγωγή ενδυμάτων και συναφών προϊόντων, όπως το Μπανγκλαντές, το Βιετνάμ και η Ινδία, διαπιστώνουν αυξημένες τιμές κατά 20% κατά το πρώτο 5μηνο του 2019, γεγονός που θα ωθήσει προς τα πάνω και τις τιμές στον τελικό καταναλωτή.
Ωστόσο, η πρωτοκαθεδρία της Κίνας ως ο κορυφαίος εισαγωγέας ρούχων στις ΗΠΑ δεν φαίνεται να απειλείται, κυρίως, λόγω της μαζικότητας αλλά και του εύρους των προϊόντων που παράγει, σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες.
Στέλεχος αμερικανικής εταιρείας εισαγωγής ρούχων δήλωσε ότι «σε όρους ποιότητας, τιμής, εξυπηρέτησης και ευκαμψίας δεν υπάρχει άλλο μέρος από τη Shaoxing», μία πόλη στις ανατολικές ακτές της Κίνας, κοντά στη Σαγκάη, σημειώνοντας -μεταξύ άλλων- ότι οι εμπορικές στρεβλώσεις δεν θα αποτρέψουν -τουλάχιστον τον ίδιο- από τη συνέχιση της συνεργασίας με τις κινεζικές εταιρείες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ