
Η τεχνολογία εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς και μαζί της αυξάνεται εκθετικά και η ταχύτητα των σιδηροδρομικών μετακινήσεων, με τη δρομολόγηση νέων υπερσύγχρονων τρένων υψηλής ταχύτητας.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το World Economic Forum και το Railway Gazette, η Κίνα διαθέτει τις γρηγορότερες σιδηροδρομικές συνδέσεις στον κόσμο -τις G17 και G19- οι οποίες και ενώνουν το Πεκίνο με την πόλη Ναντσίνγκ, ενώ τα τρένα στις συγκεκριμένες συνδέσεις αναπτύσσουν ταχύτητα που αγγίζει τα 350 χλμ/ ώρα.
Στην λίστα των χωρών με τις 5 γρηγορότερες σιδηροδρομικές συνδέσεις στον κόσμο βρίσκονται και 3 ευρωπαϊκές: η Ιταλία, η Γαλλία και η Ισπανία διακρίνονται για τις επιδόσεις των σιδηροδρομικών τους συνδέσεων.

Πιο συγκεκριμένα, στη 2η θέση των γρηγορότερων σιδηροδρομικών συνδέσεων στον κόσμο βρίσκεται η Ιταλία με το δρομολόγιο Μιλάνο- Ρέτζιο Εμίλια με 272.8 χλμ/ ώρα και μόλις 1 χλμ/ ώρα μεγαλύτερη ταχύτητα από τη γαλλική σιδηροδρομική υπηρεσία TGV που ενώνει τη γαλλική επαρχία Καμπανία με την Λωρραίνη.
Ακολουθούν η Ιαπωνία, Ισπανία και Ταιβάν, τα τρένα των οποίων αγγίζουν τα 250 χλμ/ ώρα, δίχως όμως να υπάρχει προς το παρόν δυνατότητα για περαιτέρω αύξηση της ταχύτητας, λόγω των υφιστάμενων σιδηροδρομικών δικτύων.
Τη δεκάδα συμπληρώνουν η Γερμανία, η οποία έχει ήδη ανακοινώσει πως αναβαθμίζει τις υφιστάμενες σιδηροδρομικές υποδομές, προκειμένου να είναι σε θέση να φιλοξενήσει τρένα με ταχύτητες που θα αγγίζουν τα 300 χλμ/ ώρα μέχρι το 2022, το Μαρόκο, η Ν. Κορέα και η διεθνής σιδηροδρομική σύνδεση Βρυξέλλες- Παρίσι.
Αξίζει να αναφερθεί πως όλα τα τρένα που δρομολογούνται στις παρακάτω σιδηροδρομικές συνδέσεις αναπτύσσουν ταχύτητες μεγαλύτερες των 160 χλμ/ ώρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ