
Αύξηση κατά 8,4% για το 2019 και 7,4% για το 2020 αναμένεται να καταγραφεί στο παγκόσμιο εμπόριο LNG. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «LNG Trade & Transport» της Clarksons Research, το παγκόσμιο εμπόριο LNG θα αγγίξει τους 370 εκατ. τόνους το 2020.
Από την εν λόγω έκθεση προκύπτει, επίσης, ότι η παγκόσμια κατανάλωση φυσικού αερίου αυξήθηκε κατά 4,7% το 2018, σε σχέση με το 2017.
Επιπλέον, κατά την διάρκεια του περασμένου έτους καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 44% στις εξαγωγές LNG της Αυστραλίας και κατά 33% στις εξαγωγές των ΗΠΑ, με την Clarksons να προβλέπει ότι η Αυστραλία θα εκθρονίσει εντός του 2020 το Κατάρ, το οποίο αποτελεί σήμερα τον μεγαλύτερο εξαγωγέα LNG του κόσμου.
Επιπλέον, σύμφωνα με την Clarksons, οι εισαγωγές LNG της Κίνας αυξήθηκαν κατά 38% το 2018, αγγίζοντας τους 54 εκατ. τόνους, εκτιμώντας ότι έως το 2030 οι εισαγωγές του Κινεζικού Δράκου θα ανέλθουν σε 186 εκατ. τόνους ετησίως.
Σε ό,τι αφορά τον στόλο των LNG carriers, καταγράφηκε αύξηση κατά 11% το 2018, ενώ τον περασμένο Ιούνιο υπολογίζεται με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία ότι ο εν λόγω στόλος αριθμούσε 570 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 85 εκατ. κυβικών μέτρων. Ο στόλος των LNG carriers αναμένεται ότι θα σημειώσει αύξηση της τάξης του 5,6% και του 6,9% για το 2019 και το 2020, αντίστοιχα. Ενδιαφέρουσες, επίσης, είναι οι εκτιμήσεις που θέλουν τον παγκόσμιο στόλο των LNG carriers να υπερβεί σε αριθμό τον στόλο των VLCCs έως το 2026.
Αναφορικά με τις ναυπηγήσεις πλοίων, υπολογίζεται ότι το 2018 δόθηκαν παραγγελίες για 77 LNG carriers, αριθμός ρεκόρ, με το 90% των πλοίων να πρόκειται ναυπηγηθούν σε νοτιοκορεατικά ναυπηγεία.
Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών για LNG carriers ανερχόταν τον περασμένο Ιούνιο σε 141 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 21,1 εκατ. κυβικών μέτρων και συνολικής αξίας $24,5 δις.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ