
Η Transnational Alliance, το Combat Illicit Trade (TRACIT) και η United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD) συνεδρίασαν πρόσφατα με σκοπό να βοηθήσουν τις κυβερνήσεις να κατανοήσουν τον αντίκτυπο του παράνομου εμπορίου στην επίτευξη των 17 στόχων βιώσιμης ανάπτυξης αλλά και να προχωρήσουν στην λήψη των κατάλληλων μέτρων.
Οι εργασίες του συνεδρίου ξεκίνησαν με τον Jeffrey Hardy, Director-General της ΜΚΟ TRACIT, να τονίζει ότι το λαθρεμπόριο, οι απομιμήσεις, η φοροδιαφυγή, η παράνομη κατοχή και πώληση προϊόντων επιδρούν αρνητικά στην επίτευξη των 17 στόχων. Ο ίδιος προσέθεσε ότι οι πρακτικές αυτές στερούν από τις κυβερνήσεις έσοδα που προορίζονται για δημόσιες επενδύσεις, ενώ επιδρούν αρνητικά στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Ειδικότερα, το παράνομο εμπόριο πετρελαίου και καυσίμων σε όλες τις εκφάνσεις του, συνδέεται άμεσα με το οργανωμένο έγκλημα και υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο καύσιμα αξίας περίπου $133 δις, γίνονται αντικείμενο κλοπής από πετρελαϊκές εταιρείες με άμεσο αντίκτυπο στα δημόσια έσοδα.
Παράλληλα, στο συνέδριο δόθηκε έμφαση σε έναν ακόμη σημαντικό πυλώνα παράνομης δραστηριότητας, αυτόν της εμπορίας ανθρώπων, η οποία ανακόπτει την επίτευξη των βιώσιμων στόχων υπ’ αρίθμ. 5 (φυλετική ισότητα), 8 (αξιοπρεπής εργασία) και 16 (ειρήνη, δικαιοσύνη και ισχυροί θεσμοί). Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Εργασίας των ΗΠΑ έχει αναγνωρίσει 139 προϊόντα (διαμάντια, βαμβάκι, ηλεκτρονικά είδη) τα οποία παράγονται σε 75 χώρες υπό καθεστώς αναγκαστικής παιδικής εργασίας.
Μπορείτε να βρείτε την εν λόγω έκθεση της TRACIT πατώντας εδώ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ