
Καθώς οδεύουμε προς το 2020 και την εφαρμογή του sulphur cap, αρκετές είναι οι φωνές που σημειώνουν ότι το LNG δεν αποτελεί βιώσιμη λύση ως ναυτιλιακό καύσιμο κυρίως για οικονομικούς λόγους.
Ωστόσο πρόσφατη ανεξάρτητη μελέτη, την οποία δημοσιοποίησε η συμμαχία SEA/LNG, δείχνει ότι το LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο παρέχει το μέγιστο ROI (return on investment) και αποτελεί μια ελκυστική λύση για νεότευκτα Pure Car and Truck Carriers (PCTC) σε δρομολόγια του Ατλαντικού και του Ειρηνικού.
Με αφορμή τη νέα αυτή μελέτη ο Peter Keller, πρόεδρος της SEA\LNG ανέφερε ότι «πρόκειται για τη δεύτερη ανεξάρτητη μελέτη που εκπονείται από την Opsiana και ομοίως με την προηγούμενη αποδεικνύεται ότι οι πλοιοκτήτες που παραγγέλνουν PCTC πλοία μπορούν να επωφεληθούν από τα εμπορικά, λειτουργικά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του LNG».
Αναφορικά με τη μελέτη, αυτή έλαβε υπόψη δύο σενάρια: 1) για ένα 6,500 Car Equivalent Unit (CEU) πλοίο που εξυπηρετεί διαδρομές στον Ατλαντικό και 2) για ένα 8,000 CEU πλοίο που δραστηριοποιείται στον Ειρηνικό. Τα συμπεράσματα από την έρευνα είναι ότι η χρήση του LNG παρέχει το μέγιστο ROI συγκρινόμενο με το Νet Present Value (NPV) σε ορίζοντα δεκαετίας ενώ η περίοδος απόσβεσης της επένδυσης (pay-back period) κυμαίνεται από τα 1 έως τα 3 έτη.
Η λογική πίσω από την επιλογή των εν λόγω διαδρομών έγκειται στο γεγονός ότι περίπου 3,2 εκατ. οχήματα μεταφέρονται μέσω του Ειρηνικού και 1,7 εκατ. οχήματα μέσω του Ατλαντικού κάθε χρόνο.
Μπορείτε να βρείτε ολόκληρη την έρευνα εδώ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ