
Καθώς οδεύουμε προς το 2020 και την εφαρμογή του sulphur cap, αρκετές είναι οι φωνές που σημειώνουν ότι το LNG δεν αποτελεί βιώσιμη λύση ως ναυτιλιακό καύσιμο κυρίως για οικονομικούς λόγους.
Ωστόσο πρόσφατη ανεξάρτητη μελέτη, την οποία δημοσιοποίησε η συμμαχία SEA/LNG, δείχνει ότι το LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο παρέχει το μέγιστο ROI (return on investment) και αποτελεί μια ελκυστική λύση για νεότευκτα Pure Car and Truck Carriers (PCTC) σε δρομολόγια του Ατλαντικού και του Ειρηνικού.
Με αφορμή τη νέα αυτή μελέτη ο Peter Keller, πρόεδρος της SEA\LNG ανέφερε ότι «πρόκειται για τη δεύτερη ανεξάρτητη μελέτη που εκπονείται από την Opsiana και ομοίως με την προηγούμενη αποδεικνύεται ότι οι πλοιοκτήτες που παραγγέλνουν PCTC πλοία μπορούν να επωφεληθούν από τα εμπορικά, λειτουργικά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του LNG».
Αναφορικά με τη μελέτη, αυτή έλαβε υπόψη δύο σενάρια: 1) για ένα 6,500 Car Equivalent Unit (CEU) πλοίο που εξυπηρετεί διαδρομές στον Ατλαντικό και 2) για ένα 8,000 CEU πλοίο που δραστηριοποιείται στον Ειρηνικό. Τα συμπεράσματα από την έρευνα είναι ότι η χρήση του LNG παρέχει το μέγιστο ROI συγκρινόμενο με το Νet Present Value (NPV) σε ορίζοντα δεκαετίας ενώ η περίοδος απόσβεσης της επένδυσης (pay-back period) κυμαίνεται από τα 1 έως τα 3 έτη.
Η λογική πίσω από την επιλογή των εν λόγω διαδρομών έγκειται στο γεγονός ότι περίπου 3,2 εκατ. οχήματα μεταφέρονται μέσω του Ειρηνικού και 1,7 εκατ. οχήματα μέσω του Ατλαντικού κάθε χρόνο.
Μπορείτε να βρείτε ολόκληρη την έρευνα εδώ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ