
Σε πρόσφατη έκθεση που εξέδωσε η Clarksons Research, επισημαίνεται ότι η παγκόσμια ναυτιλία έχει ακόμα δρόμο να διανύσει προτού επέλθει η πολυπόθητη ισορροπία στην αγορά.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την έκθεση, κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2019 η αύξηση του παγκόσμιου στόλου πλοίων διαμορφώθηκε στο 1,9%. Από την άλλη οι ναυπηγήσεις πλοίων σημείωσαν αύξηση της τάξης του 9% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, αγγίζοντας τους 51 εκατ. τόνους σε χωρητικότητα.
Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών αντιπροσωπεύει περίπου το 10% του υπάρχοντος στόλου πλοίων, ενώ θετικό είναι το γεγονός ότι η ανάπτυξη του στόλου για το 2020 προβλέπεται από την Clarksons στο 1,9%, αντιπροσωπεύοντας το χαμηλότερο ποσοστό ανάπτυξης των 20 τελευταίων ετών.
Από την πλευρά της ζήτησης, για το 2019 προβλέπεται ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου κατά 2,2% συγκριτικά με τις αρχικές προβλέψεις για 3,2%. Η μείωση του ποσοστού οφείλεται στις τεταμένες σχέσεις ΗΠΑ–Κίνας, στην κατάρρευση του φράγματος στο ορυχείο Brucutu της Vale, στους κυκλώνες στην Αυστραλία και τις περικοπές στην παγκόσμια πετρελαϊκή παραγωγή.
Ανά αγορά, η αγορά των δεξαμενοπλοίων βιώνει μία καλύτερη περίοδο φέτος συγκριτικά με πέρυσι, ωστόσο, η σχετικώς βραχεία χειμωνιάτικη περίοδος και ο υψηλός αριθμός παραδόσεων νεοναυπηγηθέντων πλοίων επηρέασαν σημαντικά την κερδοφορία το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Το ίδιο διάστημα η αγορά του dry ήρθε αντιμέτωπη με αναταράξεις από πλευράς ζήτησης και προσφοράς, ενώ ενθαρρυντικά ήταν τα στοιχεία για την αγορά των containerships με πλοία χωρητικότητας 9.000 TEUs να έχουν ημερήσιους ναύλους της τάξης των $36.000/ημέρα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ