
Πολωνία, Ουγγαρία και Τσεχία ανακοίνωσαν ότι προέχει η ανάπτυξη των οικονομιών τους απορρίπτοντας τα σχέδια της ΕΕ για μηδενικό αποτύπωμα των εκπομπών αερίου έως το 2050. Οι τρεις χώρες της ομάδας του Βίσεγκραντ μαζί με την Εσθονία άσκησαν βέτο στην πρόταση των υπολοίπων 24 χωρών για περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου τις επόμενες δεκαετίες.
Η άρνηση των τεσσάρων χωρών οδήγησε στο να περιληφθεί στο κείμενο των συμπερασμάτων μονάχα μία υποσημείωση ότι «για την πλειοψηφία των χωρών-μελών η υιοθέτηση μηδενικού αποτυπώματος πρέπει να επιτευχθεί έως το 2050». Υποστηρικτές του σχεδίου εξέφραζαν την ελπίδα ότι τυχόν υιοθέτηση του φιλόδοξου αυτού σχεδίου θα σηματοδοτούσε αντίστοιχες θετικές πολιτικές και κατά τη σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Ο Πολωνός πρωθυπουργός δήλωσε ότι μια «δίκαιη» μετάβαση προς μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου «δεν θα πρέπει να γίνει εις βάρος της οικονομίας μας». Η Πολωνία είναι μία από τις ελάχιστες χώρες της ΕΕ, η οποία εμφάνισε συνεχή ανάπτυξη εν μέσω της χρηματοπιστωτικής κρίσης στην Ευρώπη.
Σε διαφορετικό μήκος κύματος, ο Ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Ορμπάν δήλωσε ανοιχτός στο να υποστηρίξει τα σχέδια των υπολοίπων 24 χωρών εφόσον η χώρα του λάβει πρόσθετες χρηματοδοτήσεις προκείμενου να επιτευχθεί ο στόχος αυτός.
Στον αντίποδα, Γαλλία, Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Ισπανία, Πορτογαλία, Δανία και Σουηδία προέτρεψαν την Ευρωπαϊκή Ένωση να αφιερώσει το 25% του επόμενου επταετούς προϋπολογισμού σε σχέδια καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ