
Μόλις έξι μήνες από την εφαρμογή του Sulphur Cap 2020, και ήδη η αγορά των ναυτιλιακών καυσίμων παρουσιάζει μεγάλες ανακατατάξεις, όπως αναφέρεται σε πρόσφατο δημοσίευμα τού Bloomberg.
Πιο συγκεκριμένα, τα αποθειωμένα καύσιμα, τα οποία παράγονται από τα διυλιστήρια και προορίζονται για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, παρουσιάζουν τις τελευταίες εβδομάδες στην Ευρώπη μία αύξηση στην τιμή τους, καθώς αυξάνεται η ζήτηση από τη ναυτιλία που έχει βάλει πλώρη για την 1/1/2020. Η παραπάνω εξέλιξη ωφελεί ορισμένα διυλιστήρια, ενώ άλλα πλήττονται.
Όπως σημειώνει στο Bloomberg o Steve Sawyer, επικεφαλής αναλυτής της Facts Global Energy, κατευθυνόμαστε προς μια νέα τάξη πραγμάτων, καθώς η αγορά πληρώνει μεγαλύτερο premium για LSFO απ’ ό,τι λίγες εβδομάδες πριν.
Ιδιαίτερα η αγορά του VLSFO εμφανίζει μεγάλη κινητικότητα στην Ευρώπη, καθώς ήδη η ιταλική Saras SpA, όπως επίσης και η ισραηλινή ORL Refineries, έχουν πουλήσει τα πρώτα τους φορτία. Από την άλλη, ένας σημαντικός αριθμός διαχειριστριών εταιρειών προετοιμάζεται για το 2020 και αγοράζει τέτοιου είδους φορτία προς αποθήκευση, ενώ σύμφωνα με το Bloomberg μία τουλάχιστον εταιρεία έχει μετατρέψει τις δεξαμενές της από HSFO σε LSFO.
Τέλος, ο κ. Sawyer αναμένει ότι οι αγοραπωλησίες αποθειωμένων καυσίμων θα αγγίξουν τα 1 εκατ. βαρέλια/ημέρα το επόμενο διάστημα, με δεδομένο ότι οι διαχειρίστριες εταιρείες θα γυρίσουν την πλάτη τους στα μη συμμορφούμενα καύσιμα με τις International Energy Agency, Energy Aspects, ClipperData και Rystad να αναμένουν ανάλογες αυξήσεις στη ζήτηση.
Φωτό: Sergio Souza/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ