
Μόλις έξι μήνες από την εφαρμογή του Sulphur Cap 2020, και ήδη η αγορά των ναυτιλιακών καυσίμων παρουσιάζει μεγάλες ανακατατάξεις, όπως αναφέρεται σε πρόσφατο δημοσίευμα τού Bloomberg.
Πιο συγκεκριμένα, τα αποθειωμένα καύσιμα, τα οποία παράγονται από τα διυλιστήρια και προορίζονται για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, παρουσιάζουν τις τελευταίες εβδομάδες στην Ευρώπη μία αύξηση στην τιμή τους, καθώς αυξάνεται η ζήτηση από τη ναυτιλία που έχει βάλει πλώρη για την 1/1/2020. Η παραπάνω εξέλιξη ωφελεί ορισμένα διυλιστήρια, ενώ άλλα πλήττονται.
Όπως σημειώνει στο Bloomberg o Steve Sawyer, επικεφαλής αναλυτής της Facts Global Energy, κατευθυνόμαστε προς μια νέα τάξη πραγμάτων, καθώς η αγορά πληρώνει μεγαλύτερο premium για LSFO απ’ ό,τι λίγες εβδομάδες πριν.
Ιδιαίτερα η αγορά του VLSFO εμφανίζει μεγάλη κινητικότητα στην Ευρώπη, καθώς ήδη η ιταλική Saras SpA, όπως επίσης και η ισραηλινή ORL Refineries, έχουν πουλήσει τα πρώτα τους φορτία. Από την άλλη, ένας σημαντικός αριθμός διαχειριστριών εταιρειών προετοιμάζεται για το 2020 και αγοράζει τέτοιου είδους φορτία προς αποθήκευση, ενώ σύμφωνα με το Bloomberg μία τουλάχιστον εταιρεία έχει μετατρέψει τις δεξαμενές της από HSFO σε LSFO.
Τέλος, ο κ. Sawyer αναμένει ότι οι αγοραπωλησίες αποθειωμένων καυσίμων θα αγγίξουν τα 1 εκατ. βαρέλια/ημέρα το επόμενο διάστημα, με δεδομένο ότι οι διαχειρίστριες εταιρείες θα γυρίσουν την πλάτη τους στα μη συμμορφούμενα καύσιμα με τις International Energy Agency, Energy Aspects, ClipperData και Rystad να αναμένουν ανάλογες αυξήσεις στη ζήτηση.
Φωτό: Sergio Souza/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στην πίστα του Αεροδρομίου Ηρακλείου «Ν.Καζαντζάκης» κατάφεραν να μπουν αγροτοκτηνοτρόφοι που από νωρίς το πρωί, πραγματοποιούν και στο Ηράκλειο κινητοποιήσεις. Ως συνέπεια της παρουσίας…

Η εισαγωγή λειτουργιών τηλεχειρισμού (Remote Control Functions) σε μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πετρελαίου (FPSO) αποτελεί μια από τις πλέον καινοτόμες κατευθύνσεις ψηφιακού εκσυγχρονισμού…

Μια από τις πιο κρίσιμες διπλωματικές συναντήσεις των τελευταίων μηνών για το Ουκρανικό θα πραγματοποιηθεί σήμερα το απόγευμα στο Λονδίνο παρουσία του προέδρου της…

Μια πρωτοφανή καθίζηση στις εμπορικές ροές αγροτικών προϊόντων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποκαλύπτουν τα δεδομένα της AXSMarine, καταγράφοντας ιστορικό χαμηλό δεκαετίας. Ειδικότερα, για το…

Σε δίωξη κατά οκτώ ναυτιλιακών εταιρειών προέβη η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Επιτροπή) της Νότιας Αφρικής. Οι οκτώ εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι οι: Maersk South Africa…

Η πρόσφατη επιχειρησιακή επιτυχία της World Fuel Services, μέλους του ομίλου World Kinect, αναδεικνύει πώς οι προηγμένες τεχνολογίες βιοκαυσίμων μπορούν να μεταμορφώσουν το ενεργειακό…

Οι παραγγελίες bulk carriers το 2025 διαφαίνονται λιγοστές καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της. Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025…

Ανεξάρτητα από τον κατευνασμό των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η επιστροφή στην –προ δύο ετών– κανονικότητα στη Διώρυγα του Σουέζ δεν είναι υλοποιήσιμη εντός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ