
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, και σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η VesselsValue, οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων κατέγραψαν από τα χαμηλότερα στην ιστορία επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα η εικόνα διαμορφώνεται ως ακολούθως:
Bulk Carriers
Ο συνολικός αριθμός των παραγγελιών για bulk carriers για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ανήλθε σε 66, αντιπροσωπεύοντας μείωση κατά 73% συγκριτικά με τις αντίστοιχες παραγγελίες το πρώτο εξάμηνο του 2018. Τα Panamaxes φαίνεται ότι προσέλκυσαν περισσότερο το ενδιαφέρον των ναυτιλιακών εταιρειών συγκριτικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες bulk carriers. Ωστόσο, η COSCO έκανε την διαφορά προχωρώντας το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε παραγγελία 12 νέων Capesizes από τα ναυπηγεία COSCO Shipping HI.
Tankers
Σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες για νέα δεξαμενόπλοια, πτώση της τάξης του 47% σημειώθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, αγγίζοντας τα 101 πλοία. Σύμφωνα με την VesselsValue η πλειονότητα των παραγγελιών για νέα δεξαμενόπλοια προήλθε από ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών και σιγκαπουριανών συμφερόντων, με τους Έλληνες να έχουν προβεί σε παραγγελίες για δεξαμενόπλοια κατηγορίας VLCCs έως και MR2.
Κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2019 δόθηκαν παραγγελίες για 33 δεξαμενόπλοια κατηγορίας MR2, ενώ μείωση κατά 60% καταγράφηκε στις παραγγελίες για VLCCs.
Containerships
Το ίδιο διάστημα οι παραγγελίες για νέα containerships σημείωσαν κατακόρυφη πτώση κατά 49%, φτάνοντας τις 48, με την Sinokor να αποτελεί την εταιρεία από την οποία προήλθε το 42% των παγκόσμιων παραγγελιών για νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
LNG/LPG Carriers
Οι συνολικές παραγγελίες για ναυπήγηση LNG carriers μειώθηκαν κατά 39% το πρώτο εξάμηνο του 2019, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, με ένα μεγάλο μέρος των παγκόσμιων παραγγελιών για πλοία μεταφοράς LNG να προέρχεται από ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.
Οι παραγγελίες για νέα LPG carriers σημείωσαν πτώση κατά 73% την ίδια περίοδο, με μόλις επτά παραγγελίες να υπολογίζεται ότι έχουν δοθεί.
Offshore
Τέλος, σε ό,τι αφορά τα offshore vessels και τις πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου με βάση τα στοιχεία της VesselsValue έχει δοθεί μόλις μία παραγγελία για ένα FSV/Crew Boat, όταν πέρυσι το πρώτο εξάμηνο είχαν δοθεί παραγγελίες για έξι OSVs, ένα OCV και ένα MODU.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ