Τα δεξαμενόπλοια στις «συμπληγάδες» μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας

Τα δεξαμενόπλοια στις «συμπληγάδες» μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας

194
Τα δεξαμενόπλοια στις «συμπληγάδες» μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας

Ο Απρίλιος υπήρξε ιδιαίτερα απογοητευτικός μήνας για τις διά θαλάσσης εξαγωγές αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ, με αποτέλεσμα η ζήτηση ανά τόνο-μίλι να υποχωρήσει δυσανάλογα, σημειώνει στην τελευταία του έκθεση ο Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO.

Συνολικά τον Απρίλιο οι ΗΠΑ εξήγαγαν 8,8 εκατ. τόνους πετρελαίου σημειώνοντας την πρώτη μηνιαία πτώση από τον Αύγουστο του 2018, όταν οι Κινέζοι αγοραστές γυρνούσαν την πλάτη στις ΗΠΑ λόγω των έντονων εμπορικών διενέξεων των δύο χωρών. Ειδικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, οι αμερικανικές εξαγωγές αργού προς την Ασία μειώθηκαν στους 3,7 εκατ. τόνους τον Απρίλιο σε σχέση με τους 5,5 εκατ. τόνους τον Μάρτιο. Κατά τον κ. Sand η αύξηση των εξαγωγών πετρελαίου από τις ΗΠΑ προς την Βόρεια και την Κεντρική Αμερική, ουσιαστικά μεταφράζεται σε μεγαλύτερη του αναμενομένου μείωση της ζήτησης ανά τόνο-μίλι δεδομένων των μικρότερων αποστάσεων που καλούνταν να καλύψουν τα δεξαμενόπλοια. Κατά συνέπεια, ενώ ο όγκος των εξαγωγών αμερικανικού αργού μειώθηκε κατά 6% σε μηνιαία βάση, εντούτοις η ζήτηση ανά τόνο-μίλι μειώθηκε κατά 25,1%, φτάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδά της από τον Αύγουστο του 2018.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι κατά τους τέσσερις πρώτους μήνες του έτους, οι εξαγωγές πετρελαίου από τις ΗΠΑ προς την Ασία «παρήγαγαν» 12,1 φορές περισσότερα τόνο-μίλια απ’ ό,τι οι αντίστοιχες προς Βόρεια και Κεντρική Αμερική, παρά το γεγονός ότι σε όρους όγκου η Ασία εισήγαγε μόλις 2,7 φορές περισσότερο αργό απ’ ό,τι συνολικά η Βόρεια και Κεντρική Αμερική.

Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Sand, όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση μεταξύ των χωρών που εμπορεύονται τόσο υψηλότερη είναι η αξία του διμερούς εμπορίου τους για τη ναυτιλιακή βιομηχανία όταν η ζήτηση μετράται σε όρους τόνο-μιλίων και συμπληρώνει ότι «οι αποστολές πετρελαίου από τις ΗΠΑ προς τη Νότια Κορέα και τον Καναδά αντίστοιχα δεν παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές για τους Αμερικανούς εξαγωγείς, ωστόσο η διαφορά είναι έκδηλη για την ναυτιλία».

Σε ό,τι αφορά το μέλλον των εμπορικών σχέσεων ΗΠΑ-Κίνας, αυτό κρίνεται σε μεγάλο βαθμό στην Σύνοδο των G20, όπου συναντώνται οι ηγέτες των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου. Ο κ. Sand καταλήγει στο ότι το διμερές εμπόριο πετρελαίου θα πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων δεδομένου ότι από αρχές του έτους οι κινεζικές εισαγωγές αμερικανικού αργού έχουν μειωθεί κατά 22,4% με τον πρόεδρο Τραμπ να επιζητά την βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου με την Κίνα.