
Η εμπορική διαμάχη ΗΠΑ–Κίνας είναι πιθανό να επιδρά σε μικρότερο βαθμό στην παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων από ό,τι αρχικά υπολογιζόταν.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του οίκου Drewry, ενώ το εμπόριο μεταξύ των χωρών του Ειρηνικού είναι πιθανό να πληγεί ανεπανόρθωτα από έναν νέο γύρο δασμών, ο τρόπος με τον οποίο η Κίνα έχει εδραιώσει τη θέση της στην παγκόσμια παραγωγή δηλώνει ότι άλλα δρομολόγια θα επηρεαστούν σε μικρότερη κλίμακα.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η ερευνητική ομάδα της Drewry αναφέρει ότι πιθανοί χαμένοι από την σινο-αμερικανική κόντρα είναι χώρες, οι οποίες παρέχουν πρώτες ύλες και ημικατεργασμένα προϊόντα στην Κίνα, τα οποία προορίζονται για την επανεξαγωγή τελικών προϊόντων προς τις ΗΠΑ. Παράλληλα, η Drewry αναφέρει ότι οι ΗΠΑ είναι πιθανό να «υποφέρουν», καθώς ορισμένες κινεζικές εξαγωγές οδεύουν προς επανεξαγωγή.
Αυτό που έχει ενδιαφέρον κατά την Drewry είναι το γεγονός ότι ο ασιατικός γίγαντας έχει σχεδιάσει την πλεονάζουσα βιομηχανική της παραγωγή με έναν τέτοιο τρόπο, ώστε μετά βίας να χρειάζεται εισροές που θα συντελέσουν στις εξαγωγές του.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Drewry, καθώς ένας σημαντικός αριθμός τελικών προϊόντων προορίζεται για χώρες πλην της Κίνας, οι οποίες ωστόσο δεν παρουσιάζουν την ίδια δομή παραγωγής με τον Κινεζικό Δράκο, αυτές θα χρειαστούν περισσότερες ενδιάμεσες εισροές, γεγονός που μεταφράζεται σε μεγαλύτερο κατακερματισμό της παραγωγής.
Βραχυπρόθεσμα θα υπάρξει κάποια στρέβλωση στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, καθώς θα αναπτυχθούν νέοι εμπορικοί δεσμοί, αλλά ο περαιτέρω κατακερματισμός της παραγωγής θα ενισχύσει την ανάγκη για ναυτιλιακές υπηρεσίες με δεδομένο ότι τα επίπεδα ζήτησης θα διατηρηθούν. Στο άμεσο μέλλον, η Κίνα θα παραμείνει ο υπ’ αρ. 1 θαλάσσιος κόμβος εμπορευματοκιβωτίων, παρά το γεγονός ότι ο διακινούμενος όγκος θα παρουσιάζει πτωτικές τάσεις, καταλήγει η Drewry.
Σε όλα τα παραπάνω ο Essa Al-Saleh, CEO της Agility, έρχεται να προσθέσει ότι το διεθνές εμπόριο θα ακολουθήσει την πορεία της ελάχιστης αντίστασης και ότι ορισμένες τάσεις είναι ευκαιριακές λόγω εμπορικών φραγμών, ενώ άλλες εμφανίζουν περισσότερο μακροχρόνιο χαρακτήρα.
Τέλος, ο Essa Al-Saleh τονίζει ότι η εφοδιαστική αλυσίδα έχει καταστεί περισσότερο περίπλοκη και υπάρχουν περιοχές, οι οποίες μπορούν να προσφέρουν περισσότερη προστιθέμενη αξία, ενώ υπάρχει η τάση η εφοδιαστική αλυσίδα να διαλέγει συντομότερες οδούς λόγω κόστους.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ