
Η εμπορική διαμάχη ΗΠΑ–Κίνας είναι πιθανό να επιδρά σε μικρότερο βαθμό στην παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων από ό,τι αρχικά υπολογιζόταν.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του οίκου Drewry, ενώ το εμπόριο μεταξύ των χωρών του Ειρηνικού είναι πιθανό να πληγεί ανεπανόρθωτα από έναν νέο γύρο δασμών, ο τρόπος με τον οποίο η Κίνα έχει εδραιώσει τη θέση της στην παγκόσμια παραγωγή δηλώνει ότι άλλα δρομολόγια θα επηρεαστούν σε μικρότερη κλίμακα.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η ερευνητική ομάδα της Drewry αναφέρει ότι πιθανοί χαμένοι από την σινο-αμερικανική κόντρα είναι χώρες, οι οποίες παρέχουν πρώτες ύλες και ημικατεργασμένα προϊόντα στην Κίνα, τα οποία προορίζονται για την επανεξαγωγή τελικών προϊόντων προς τις ΗΠΑ. Παράλληλα, η Drewry αναφέρει ότι οι ΗΠΑ είναι πιθανό να «υποφέρουν», καθώς ορισμένες κινεζικές εξαγωγές οδεύουν προς επανεξαγωγή.
Αυτό που έχει ενδιαφέρον κατά την Drewry είναι το γεγονός ότι ο ασιατικός γίγαντας έχει σχεδιάσει την πλεονάζουσα βιομηχανική της παραγωγή με έναν τέτοιο τρόπο, ώστε μετά βίας να χρειάζεται εισροές που θα συντελέσουν στις εξαγωγές του.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Drewry, καθώς ένας σημαντικός αριθμός τελικών προϊόντων προορίζεται για χώρες πλην της Κίνας, οι οποίες ωστόσο δεν παρουσιάζουν την ίδια δομή παραγωγής με τον Κινεζικό Δράκο, αυτές θα χρειαστούν περισσότερες ενδιάμεσες εισροές, γεγονός που μεταφράζεται σε μεγαλύτερο κατακερματισμό της παραγωγής.
Βραχυπρόθεσμα θα υπάρξει κάποια στρέβλωση στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, καθώς θα αναπτυχθούν νέοι εμπορικοί δεσμοί, αλλά ο περαιτέρω κατακερματισμός της παραγωγής θα ενισχύσει την ανάγκη για ναυτιλιακές υπηρεσίες με δεδομένο ότι τα επίπεδα ζήτησης θα διατηρηθούν. Στο άμεσο μέλλον, η Κίνα θα παραμείνει ο υπ’ αρ. 1 θαλάσσιος κόμβος εμπορευματοκιβωτίων, παρά το γεγονός ότι ο διακινούμενος όγκος θα παρουσιάζει πτωτικές τάσεις, καταλήγει η Drewry.
Σε όλα τα παραπάνω ο Essa Al-Saleh, CEO της Agility, έρχεται να προσθέσει ότι το διεθνές εμπόριο θα ακολουθήσει την πορεία της ελάχιστης αντίστασης και ότι ορισμένες τάσεις είναι ευκαιριακές λόγω εμπορικών φραγμών, ενώ άλλες εμφανίζουν περισσότερο μακροχρόνιο χαρακτήρα.
Τέλος, ο Essa Al-Saleh τονίζει ότι η εφοδιαστική αλυσίδα έχει καταστεί περισσότερο περίπλοκη και υπάρχουν περιοχές, οι οποίες μπορούν να προσφέρουν περισσότερη προστιθέμενη αξία, ενώ υπάρχει η τάση η εφοδιαστική αλυσίδα να διαλέγει συντομότερες οδούς λόγω κόστους.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ