
Ανάδοχος παραλαβής των στερεών αποβλήτων πλοίων μετά την ολοκλήρωση του ανοικτού διεθνή ηλεκτρονικού διαγωνισμού, ο οποίος διεξήχθη από το ΔΣ του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου (ΟΛΗ), αναδείχθηκε η Ένωση Εταιρειών Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος ΑΕ – Άρση ΑΕ.
Η σχετική σύμβαση υπεγράφη στις 19 Ιουνίου 2019 και στις 20 Ιουνίου εγκαταστάθηκε η μειοδότρια του διαγωνισμού.
Η σύμβαση, η οποία θα έχει ισχύ έως τέσσερα έτη, προβλέπει μείωση ύψους 51% στις τιμές παραλαβής των στερεών αποβλήτων πλοίων με τη Διοίκηση του Λιμένα και τους φορείς της ναυτιλίας να εκτιμούν ότι, η εν λόγω μείωση των τιμών θα επιφέρει σημαντική αύξηση στους κατάπλους και στην παροχή των υπηρεσιών, καθότι ο Λιμένας Ηρακλείου καθίσταται πλέον ανταγωνιστικότερος έναντι άλλων ελληνικών λιμένων.
Σύμφωνα με τον κ. Λάμπρο Μπαθρέλλο, Υπεύθυνο Ευκολιών Υποδοχής Αποβλήτων Πλοίων της Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε., εκτιμάται ότι οι ποσότητες των στερεών αποβλήτων των πλοίων θα διπλασιαστούν σε σχέση με την προηγούμενη πενταετία λόγω ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος του ΟΛΗ.
Η Ένωση Εταιρειών Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος ΑΕ – Άρση ΑΕ στοχεύει σε μελλοντικές επενδύσεις οι οποίες θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη ενός υγιούς διαλιμενικού ανταγωνισμού οι οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν την ανανέωση του συνόλου του εξοπλισμού συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων πλοίων που προσεγγίζουν τον ΟΛΗ, όπως καινούργιους κάδους και container μικτών απορριμμάτων, container για υλικά ανακύκλωσης και οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ως προς τις εκπομπές κατηγορίας EURO V, καθώς και την ανάπτυξη και χρήση μηχανογραφικού συστήματος καταγραφής, ανάλυσης και ελέγχου όλων των παραλαβών και μεταφορών σε πραγματικό χρόνο (real time monitoring).
Οι προβλεπόμενες από τις προδιαγραφές της σύμβασης επενδύσεις είναι άμεσες κι έχουν υλοποιηθεί, καθότι η οριστική κατακύρωση είχε προηγηθεί κάποιους μήνες και είχε γίνει η σχετική προετοιμασία. Οι υπόλοιπες επενδύσεις, που θα προσφέρουν επιπλέον περιβαλλοντικά και τεχνικά πλεονεκτήματα, έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν εντός του ερχομένου 3μήνου.
Φωτό: ΕΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ