
Κατά την διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2019 καταγράφηκε συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι αύξηση κατά μόλις 0,5% (ποσοστό που ισούται με 191.000 TEUs) των διακινηθέντων δια θαλάσσης TEU. Σύμφωνα με την BIMCO πρόκειται για έναν σαφώς μικρότερο ρυθμό αύξησης, με δεδομένο ότι το πρώτο τρίμηνο του 2017 και το πρώτο τρίμηνο του 2017 είχε σημειωθεί αύξηση 6,6% και 3,6%, αντιστοίχως.
Όπως αναφέρει ο κ. Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO, η γεωγραφική εικόνα της ζήτησης εμπορευματοκιβωτίων παρουσιάζει αρκετές διαφοροποιήσεις, καθώς οι εξαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από την Άπω Ανατολή σημείωσαν αύξηση μόνο κατά 0,5%. Στον αντίποδα, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 σημειώθηκε αύξηση στις εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από την Άπω Ανατολή τόσο στην Ευρώπη (+7,1%) όσο και στην βόρεια Αμερική (+2%).
Επίσης, πτώση καταγράφηκε και στις εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων στην Ινδική υποήπειρο και στην Μέση Ανατολή (-10,1%), όπως και στις εισαγωγές στην κεντρική και νότια Αμερική (-9,9%) από την Άπω Ανατολή.
Από πλευράς προσφοράς χωρητικότητας έχει ενδιαφέρον ότι από τα 53 containerships, που έχουν παραγγελθεί στα διεθνή ναυπηγεία το πρώτο τρίμηνο του 2019, εκτιμάται ότι τα 14 θα έχουν χωρητικότητα 11.000 TEUs- 15.000 TEUs, ενώ τα 39 θα είναι μικρής χωρητικότητας (653 TEUs- 2.500 TEUs).
Τον περασμένο Μάρτιο, σύμφωνα με την BIMCO, κινεζικές εταιρείες leasing χρηματοδότησαν τη ναυπήγηση 10 πλοίων χωρητικότητας 15.000 TEUs, τα οποία θα προσφέρουν τακτικές συνδέσεις μεταξύ Άπω Ανατολής και Ευρώπης. Τα εν λόγω πλοία αναμένεται ότι θα συμβάλλουν σε άνοδο της τάξης του 40% στις εκτιμώμενες παραδόσεις νέων containerships το 2021.
Κατά την διάρκεια του πρώτου τετραμήνου του 2019 ο στόλος των containerships αυξήθηκε κατά 1,1% σε όρους χωρητικότητας, αγγίζοντας τα 22,26 εκατ. TEUs.
Στις αρχές του τρέχοντος έτους, η BIMCO ανέμενε ότι θα σταλούν προς ανακύκλωση εντός του 2019 πλοία χωρητικότητας 100.000 TEUs, ενώ νεότερες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για διπλασιασμό της χωρητικότητας σε 200.000 TEUs, λόγω των πολύ χαμηλότερων επιπέδων ναύλων συγκριτικά με τα αρχικώς αναμενόμενα επίπεδα.
Η BIMCO προβλέπει ότι η αύξηση του στόλου των containerships θα αγγίξει το 3,1% εντός του τρέχοντος έτους, αντιπροσωπεύοντας ιστορικά τον δεύτερο χαμηλότερο ρυθμό αύξησης.
Τέλος, οι αναλυτές της BIMCO προβλέπουν αδύναμη αύξηση της ζήτησης για εμπορευματοκιβώτια τους επόμενους μήνες, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει ορισμένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά να καταγράψουν αρνητικά πρόσημα στα οικονομικά τους αποτελέσματα.
Φωτό: Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ