Με το βλέμμα στην Αρκτική η Maersk

Με το βλέμμα στην Αρκτική η Maersk

110
Με το βλέμμα στην Αρκτική η Maersk

Ο όμιλος A.P. Moller-Maersk ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με Ρώσους κρατικούς λειτουργούς προκειμένου να διακινεί μεγαλύτερους αριθμούς αγαθών από την Αρκτική, καθώς καθίσταται ολοένα και πιο εύκολη η διαδρομή αυτή λόγω του λιώσιμου των πάγων του Βόρειου Πόλου.

Η Ρωσία ήδη προωθεί σχέδια βελτίωσης των βόρειων λιμένων και αύξησης του αριθμού των παγοθραυστικών πλοίων του στόλου της, ώστε να ενισχύσει το λεγόμενο Βόρειο Πέρασμα, το οποίο συχνά αναφέρεται και ως Βόρειο Κανάλι του Σουέζ.

Η Maersk υπήρξε η πρώτη εταιρεία της οποίας εμπορικό πλοίο διέσχισε την Αρκτική, μεταφέροντας ρωσικά αλιεύματα και ηλεκτρονικά είδη από τη Νότια Κορέα. Ωστόσο, ο αρχικός ενθουσιασμός μετριάστηκε από το ότι αποδείχτηκε οικονομικά ασύμφορη επένδυση καθώς η διαδρομή θα ήταν προσβάσιμη μόνο για τρεις μήνες κάθε χρόνο.

Πλέον μέσω της συνεργασίας του δανέζικου κολοσσού με τη ρωσική Rosatomflot εξετάζεται εκ νέου το ενδεχόμενο δημιουργίας μόνιμου περάσματος κάνοντας χρήση πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών πλοίων.

Σε σχέση με τη νότια θαλάσσια εμπορικό οδό μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, η διέλευση μέσω Αρκτικής αποτελεί αισθητά πιο σύντομη διαδρομή μεταξύ Ασίας-Ευρώπης, η οποία ξεκινά από το λιμάνι του Μουρμάνσκ, στα ρωσονορβηγικά σύνορα και καταλήγει στον Βερίγγειο Πορθμό. Ρώσοι αξιωματούχοι ανέφεραν ότι ορισμένες ασιατικές χώρες έχουν ήδη δείξει επενδυτικό ενδιαφέρον για τη διατήρηση ανοικτής και σε λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους της συγκεκριμένης θαλάσσιας οδού. Η Κίνα αναφέρθηκε ήδη από τον Ιανουάριο του 2018 σε ένα σχέδιο ενός πιθανού «πολικού δρόμου του μεταξιού» μέσω της ανάπτυξης και υλοποίησης μεγάλων επενδυτικών σχεδίων υποδομών.

Φωτό: Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.