
Η αγορά των δεξαμενόπλοιων επηρεάζεται σημαντικά από τις γεωπολιτικές εξελίξεις, καθώς οι αμερικανικές κυρώσεις έχουν περιορίσει τις εξαγωγές πετρελαίου από Ιράν, Λιβύη και Βενεζουέλα, ενώ συγχρόνως παρατηρείται καλπάζουσα αύξηση στις εξαγωγές αμερικανικού αργού, σύμφωνα με τον Chief Shipping Analyst της BIMCO, Peter Sand.
Η παραγωγή διυλισμένου πετρελαίου μειώθηκε κατά 1,5 εκατ. βαρέλια/ημέρα τον περασμένο Μάρτιο, συγκριτικά με τον Φεβρουάριο, με την International Energy Agency (IEA) να αναμένει αυξημένη παραγωγή τους προσεχείς μήνες και συγκεκριμένα έως τον Σεπτέμβρη του 2019. Οι εξαγωγές αμερικανικών πετρελαϊκών προϊόντων κατέγραψαν μείωση της τάξης του 2% το πρώτο τρίμηνο του 2019, με τις ΗΠΑ, ωστόσο, να αποτελούν την κινητήριο δύναμη για την ζήτηση δεξαμενοπλοίων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων.
Αναφορικά με την προσφορά στην αγορά των δεξαμενοπλοίων, κατά την διάρκεια του πρώτου τετραμήνου του 2019 ο στόλος των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου αυξήθηκε κατά 3%. Την ίδια περίοδο εισήλθαν στην αγορά 25 νεοναυπηγημένα VLCCs, 21 νέα Suezmaxes και 15 νέα Aframaxes, συνολικής χωρητικότητας 13,2 εκατ. τόνων, ενώ εστάλησαν προς διάλυση δεξαμενόπλοια 1 εκατ. τόνων. Η συνολική χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου ανέρχεται σήμερα σε 438,61 εκατ. τόνους.
Ο στόλος των oil product tankers σημείωσε αύξηση της τάξης του 1,9%, καθώς το πρώτο τετράμηνο του 2019 παραδόθηκαν 14 νέα LR2 tankers, 27 νέα MR tankers, καθώς και δεξαμενόπλοια κατηγορίας LR1 και Handysize, συνολικής χωρητικότητας 3,4 εκατ. τόνων. Η συνολική χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων εκτιμάται σήμερα σε 165,29 εκατ. τόνους.
Αναφορικά με τις μεσο-μακροπρόθεσμες τάσεις, οι γεωπολιτικές εξελίξεις και το επερχόμενο Sulphur Cap θα επηρεάσουν την αγορά των δεξαμενόπλοιων, με την ζήτηση να αναμένεται ότι θα καταγράψει σταθερή αύξηση.
Μία θετική εξέλιξη για την αγορά των δεξαμενοπλοίων είναι η επίλυση των διαφορών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, οδηγώντας σε επανεκκίνηση των εισαγωγών αμερικανικού πετρελαίου από την Κίνα, σύμφωνα με τον κ. Sand.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 οι συνολικές κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου αυξήθηκαν κατά 8,1%, εκ των οποίων μόλις μια πολύ μικρή ποσότητα προήλθε από τις ΗΠΑ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Εν μέσω έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών κατέγραψε αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις αρχές του 2025, βάσει πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ