
Χρήσιμα συμπεράσματα αναφορικά με τις σύγχρονες εξελίξεις στην τραπεζική χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας προκύπτουν από την ετήσια έρευνα της Petrofin, η οποία δημοσιοποιήθηκε νωρίτερα σήμερα.
Ειδικότερα η τραπεζική χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας μειώθηκε κατά 1,52% κατά τη διάρκεια του 2018, μετά από συρρίκνωση της τάξεως του 5,62% που είχε υποστεί το 2017 και 8,77% το 2016.
Σημαντικοί χρηματοδότες εξακολουθούν να είναι οι ελληνικές τράπεζες, που καταγράφουν αύξηση ως προς το χαρτοφυλάκιο δανεισμού τους κατά 8,03%, μια τάση που ξεκίνησε το 2017. Στο πλαίσιο αυτό, η Eurobank έχει σημειώσει αύξηση της τάξης του 20,73%, η AlphaBank κατά 5,17%, η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας κατά 1,05% και η Τράπεζα Πειραιώς κατά 3,27%. Κατά συνέπεια, το μερίδιο των ελληνικών τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία αυξήθηκε από το 16,84% το 2017 στο 18,47% το 2018.
Παράλληλα, οι διεθνείς τράπεζες με παρουσία στη χώρα μας συνέχισαν να μειώνουν την έκθεσή τους στην ναυτιλιακή βιομηχανία και το 2018 κατά 14,13% έναντι μείωσης 10,52% το 2017.
Επίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι τράπεζες, οι οποίες εμπλέκονται στην χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας, αυξήθηκαν από 51 το 2017 σε 52 το περασμένο έτος με την Credit Suisse να παραμένει την κορυφή αυξάνοντας το χαρτοφυλάκιό της κατά 13%.
Σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin, οι ευρωπαϊκές τράπεζες εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν την μεγάλη πλειονότητα αυτών καθώς χορηγούν το 76,9% του συνόλου των δανείων στην ελληνική ναυτιλία, με το ποσοστό τους ωστόσο να μειώνεται καθώς το 2017 το αντίστοιχο μερίδιο ήταν της τάξης του 78,8%.
Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση της Petrofin, το 2018 υπήρξε έτος αντιθέσεων με το μερίδιο αγοράς των γερμανικών τραπεζών στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση να μειώνεται κατά 18,64%, ενώ το μερίδιο τόσο αυτών από την Άπω Ανατολή όσο και από την Βόρεια Αμερική να αυξάνεται, μη μπορώντας ωστόσο να αντισταθμίσει τις «απώλειες» από την Ευρώπη.
Δεν θα πρέπει να παραληφθεί συνάμα ο σημαντικός ρόλος του leasing από την Ασία, ως μία νέα μορφή χρηματοδότησης, η οποία αποτελεί άμεσο ανταγωνιστή των τραπεζών. Τέλος, σε ό,τι αφορά τις προοπτικές της τραπεζικής ναυτιλιακής χρηματοδότησης, ηPetrofin σημειώνει ότι η επιβράδυνση του διεθνούς εμπορίου ελέω των κυρώσεων ΗΠΑ–Κίνας, σε συνδυασμό με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, όπως το Sulphur Cap αλλά και το BWMS, «ανησυχούν» σε μεγάλο βαθμό τα τραπεζικά ιδρύματα.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Διακήρυξη για την ενίσχυση της οικονομικής συνεργασίας Ελλάδας – ΗΠΑ εστιάζοντας σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης, υπέγραψαν στις 7 Νοεμβρίου στο Ζάππειο ο υφυπουργός Εξωτερικών,…

Οι αμερικανικές εταιρείες αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων UPS και FedEx ανακοίνωσαν την Παρασκευή 7 Noεμβρίου ότι καθήλωσαν τους στόλους των αεροσκαφών τους, με περισσότερα από…

Ανοδική πορεία χάραξε η ναυλαγορά των LNG carriers εντός του Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Intermodal. Κατά τις τελευταίες ημέρες του περασμένου μήνα, οι ναύλοι…

Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων συνιστά μια εξίσου έντονη δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας, με σημαντικά κεφάλαια να κατανέμονται για τη ναυπήγηση των πολυτελών πλοίων. Σύμφωνα…

Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ