
To 2014 η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, Maersk συνεργάστηκε με την γερμανική εταιρεία logistics, DB Schenker, με σκοπό τη δημιουργία ενός βιώσιμου, φιλικού προς το περιβάλλον δικτύου μεταφορών.
Πιο συγκεκριμένα, οι δύο εταιρείες είχαν θέσει σαν στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 ανά εμπορευματοκιβώτιο μεταξύ 2014-2020, με τoν δανέζικο κολοσσό να ενημερώνει ότι ο εν λόγω «πράσινος» στόχος επετεύχθη το 2018, δύο χρόνια πριν τον αρχικό προγραμματισμό.
Όπως σημείωσε ο Andrea Schön, Corporate Climate Protection Manager της DB Schenker, η γερμανική εταιρεία βρίσκεται στο ίδιο μήκος κύματος με τους συνεργάτες- παρόχους υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευμάτων, οι οποίοι προσβλέπουν στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα μειώνοντας τους ρύπους. Παράλληλα, ο κ. Schön προσέθεσε ότι η συνεργασία Maersk- DB Schenker προωθεί διαρκώς τη χρήση μη ορυκτών καυσίμων και προσμίξεων αυτών με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο.
Εντούτοις, η προστασία του περιβάλλοντος δεν αποτελεί κύριο θέμα συζήτησης μόνο για τον κλάδο των μεταφορών και είναι χαρακτηριστικό ότι στο World Economic Forum στο Νταβός της Ελβετίας η υπερθέρμανση του πλανήτη, η βιωσιμότητα των ωκεανών και η βιοποικιλότητα μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων.
Στο πλαίσιο αυτό ο Mads Stensen, Senior Sustainability Advisor της Maersk, τόνισε ότι τα τρία κορυφαία θέματα στην ατζέντα του Forum σχετίζονταν με την κλιματική αλλαγή και προσέθεσε ότι έως το 2030 τα carbon-neutral πλοία θα πρέπει να είναι εμπορικά βιώσιμα προκειμένου να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικοί στόχοι έως το 2050.
Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Stensen ο δανέζικος κολοσσός έχει στρέψει την προσοχή του στην βελτίωση της αποδοτικότητας των καυσίμων και στον περιορισμό των επιβλαβών αέριων ρύπων, σημειώνοντας ότι η εταιρεία του έχει μειώσει τις εκπομπές ανά διακινούμενο εμπορευματοκιβώτιο κατά 50%.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ