
Η νορβηγική εταιρεία πορθμείων Norled και το νορβηγικό ναυπηγείο Westcon έχουν υπογράψει μια σύμβαση για την κατασκευή δύο νέων φιλικών προς το περιβάλλον ferries. Το ένα από τα δύο πλοία θα αποτελέσει το πρώτο οχηματαγωγό πλοίο στον κόσμο το οποίο θα χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο, ενώ το δεύτερο πλοίο θα είναι ηλεκτροκίνητο και θα χρησιμοποιεί μπαταρίες. ‘Ηδη το 2015 η Norled ενέταξε στον στόλο της το πρώτο παγκοσμίως ηλεκτρικό επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο με μπαταρίες, με την ονομασία MF Ampere.
Τον Ιανουάριο του 2019, η Norled και η Νορβηγική Διοίκηση Δημόσιων Οδών υπέγραψαν μια συμφωνία για την κατασκευή του πρώτου παγκοσμίως ηλεκτρικού ferry που θα χρησιμοποιεί καύσιμο υδρογόνο, μια σύμβαση την οποία η Norled κέρδισε έπειτα από διαγωνισμό στον οποίο συμμετείχε με τις εταιρείες Fjord 1 και Boreal. Η σύμβαση περιλαμβάνει την ανάπτυξη, κατασκευή και λειτουργία του πλοίου, του οποίου τουλάχιστον το 50% των ενεργειακών απαιτήσεων καλύπτεται με τη χρήση καύσιμου υδρογόνου.
Σύμφωνα με τη Norled, το πλεονέκτημα του υδρογόνου ως καυσίμου με μηδενικές εκπομπές, είναι ότι είναι καταλληλότερο για την παροχή μεγαλύτερων ποσοτήτων ενέργειας στα συστήματα πρόωσης των οχηματαγωγών πλοίων και αυτό το χαρακτηριστικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να αυξηθεί η απόσταση που μπορεί να διανύσει το πλοίο ή και η ταχύτητα πλεύσης του.
Τα δύο νεότευκτα πλοία θα έχουν χωρητικότητα 299 επιβατών και 80 αυτοκινήτων, ενώ αναμένεται να ξεκινήσουν τα δρομολόγιά τους την άνοιξη του 2021.
Φωτό: Norled
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ