
Το κλείσιμο της αυλαίας ήρθε νωρίτερα του αναμενομένου με την Βρετανίδα Πρωθυπουργό Τερέζα Μέι να ανακοινώνει ότι θα παραιτηθεί στις 7 Ιουνίου. Η αντίδραση των αγορών μάλλον ήταν υποτονική (η στερλίνα ανέβηκε ελαφρώς) καθώς ουσιαστικά το ερώτημα ήταν όλη αυτή την περίοδο το «πότε» και όχι το «εάν» η Μέι θα παραιτηθεί. Oι πιθανότητες για την έξοδο του Ην. Βασιλείου από την ΕΕ χωρίς συμφωνία αυξάνονται με τον πρώην υπουργό Εξωτερικών Μπόρις Τζόνσον, ο οποίος είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην βάση των Τόρις, να είναι υπέρμαχος μιας τέτοιας εξέλιξης. Μετά την συντριπτική ήττα τόσο των Συντηρητικών όσο και των Εργατικών στις Ευρωεκλογές, ένα «Hard Brexit» αποτελεί μια στρατηγική υψηλού κινδύνου. Η κούρσα διαδοχής της Μέι αποτελείται από δέκα υποψήφιους, στα χέρια των οποίων θα πέσει η «καυτή πατάτα» του Brexit.
Εκτός ΗΒ δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις για την εξέλιξη των εμπορικών συνομιλιών ΗΠΑ–Κίνας. Η απαγόρευση από πλευράς Λευκού Οίκου να διακοπεί οποιαδήποτε συναλλαγή μεταξύ αμερικανικών εταιρειών και του κινεζικού τεχνολογικού κολοσσού Huawei, μεταφράζεται από πολλούς σαν μία μετάβαση από έναν εμπορικό σε έναν τεχνολογικό πόλεμο με ενδεχόμενες μεγαλύτερες οικονομικές συνέπειες για τις δύο χώρες. Μάλιστα πρόσφατα η Huawei κατέφυγε στην αμερικανική δικαιοσύνη προκειμένου να αρθούν οι εν λόγω κυρώσεις ως αντισυνταγματικές.
Παρά την «αναθέρμανση» των σινο-αμερικανικών εντάσεων οι χρηματιστηριακές αγορές διεθνώς κινούνται ελάχιστα χαμηλότερα από τα πρόσφατα πολύ υψηλά επίπεδα, αντισταθμίζοντας έτσι τις απώλειες από το δ΄ τρίμηνο του 2018. Οι κεντρικές τράπεζες τηρούν στάση αναμονής σε ό,τι αφορά την σύσφιξη της νομισματικής πολιτικής και η ανάπτυξη της παγκόσμιας παραμένει θετική.
Στην Ιταλία, η επικράτηση Σαλβίνι στις Ευρωεκλογές ενισχύει την ρητορική ενάντια στο οικοδόμημα της ΕΕ. Παράλληλα, ενισχύονται οι ανησυχίες για την οικονομική πορεία της γείτονος με την Κομισιόν να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να λάβει μέτρα στις αρχές Ιουνίου για το υψηλό έλλειμμα στον προϋπολογισμό της.
Πηγή: Quilter Cheviot
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ