Ενέργεια και αγορά των tankers στο μικροσκόπιο του DNV GL

Ενέργεια και αγορά των tankers στο μικροσκόπιο του DNV GL

157
Ενέργεια και αγορά των tankers στο μικροσκόπιο του DNV GL

To «Energy Transition Outlook 2050 Report» παρουσίασε ο νορβηγικός νηογνώμονας την Τρίτη 28 Μαΐου, στα γραφεία του στον Πειραιά.

To «Energy Transition Outlook 2050 Report» ουσιαστικά αποτελεί μια μοντελοποιημένη πρόβλεψη για το πως θα διαμορφωθεί το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο εντός και εκτός ναυτιλιακής βιομηχανίας έως το 2050, λαμβάνοντας υπόψη συνιστώσες όπως τα διαθέσιμα καύσιμα, τη ζήτηση για πετρέλαιο, τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ και τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γιώργος Τεριακίδης, Business Development Manager του DNV GL – Region South East Europe & Middle East, η συγκεκριμένη έκθεση «δεν αποτελεί σενάριο αλλά πρόβλεψη και αφορά μια πιο συστηματική διαδικασία».

TER
Ο κ. Γιώργος Τεριακίδης, Business Development Manager του DNV GL – Region South East Europe & Middle East.

Ο κ. Τεριακίδης ανέφερε ότι από το 2030 και έπειτα τόσο το φυσικό αέριο όσο και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα κερδίσουν έδαφος έναντι του πετρελαίου. Σε ό,τι αφορά τη μείωση των αέριων εκπομπών από τα πλοία ο κ. Τεριακίδης σημείωσε ότι με δεδομένη την υφιστάμενη τεχνολογία, η μείωση της ταχύτητας, η τεχνική βελτίωση των μηχανών αλλά και τα εναλλακτικά καύσιμα -όπως το LNG και το LPG- αποτελούν μερικές από τις λύσεις για τις οποίες υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής.

Ιδιαίτερα για τη μείωση της ταχύτητας από τα ποντοπόρα πλοία ο κ. Τεριακίδης τόνισε ότι αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης στην πρόσφατη MEPC 74 του ΙΜΟ και συμπλήρωσε ότι για να εφαρμοστεί θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τεχνικά ζητήματα για τις μηχανές, εάν η μείωση αυτή υπερβεί ένα συγκεκριμένο όριο αλλά και αν υπάρξει η «συναίνεση» των ναυλωτών.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης, η κ. Katrina Verstereng, Business Director Tankers του DNV GL, αναφέρθηκε στις προοπτικές της αγοράς των tankers. Αρχικά η κ. Verstereng σημείωσε ότι η διάρκεια των ναυτιλιακών κύκλων έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια και συμπλήρωσε ότι τόσο η προσφορά και η ζήτηση πετρελαίου όσο και η προσφορά και η ζήτηση για δεξαμενόπλοια διαμορφώνουν το σκηνικό γύρω από την εν λόγω αγορά.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η Business Director Tankers του νορβηγικού νηογνώμονα στις περικοπές ως προς την παραγωγή πετρελαίου από πλευράς OPEC, στις εμπορικές πολιτικές της Ουάσιγκτον, οι οποίες αλλάζουν άρδην το τοπίο στο παγκόσμιο εμπόριο, αλλά και στην ραγδαία αύξηση της αμερικανικής παραγωγής αργού, η οποία αποτελεί θετικό οιωνό από πλευράς ζήτησης για τα δεξαμενόπλοια.

 

KATRINA
Η κα. Katrina Verstereng, Business Director Tankers – DNV GL . 

Σε ό,τι αφορά την προσφορά δεξαμενόπλοιων υπογράμμισε ότι οι διαλύσεις έχουν υποχωρήσει εντός του 2019 σε σχέση με τα πολύ υψηλά επίπεδα του 2018, ενώ τόνισε ότι και οι παραγγελίες για νέα δεξαμενόπλοια παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα καθώς οι πλοιοκτήτες κρατούν στάση αναμονής ενόψει και των ραγδαίων εξελίξεων από το 2020 και μετά. Με δεδομένα τα ανωτέρω, η κ. Verstereng συμπέρανε ότι «υπάρχει φως στο τούνελ για την αγορά των δεξαμενόπλοιων».

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά