
Η εταιρεία Norsepower Oy Ltd., ο κορυφαίος πάροχος βοηθητικών συστημάτων πρόωσης που χρησιμοποιούν την αιολική ενέργεια και λειτουργούν με χαμηλές απαιτήσεις συντήρησης, ανακοίνωσε ότι τα αποτελέσματα των ανεξάρτητων δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν στο πλοίο M/S Viking Grace της Viking Line έδειξαν ότι η τεχνολογία Rotor Sail μπορεί να προσφέρει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων. Συγκεκριμένα, η δυνατότητα μακροπρόθεσμης εξοικονόμησης καύσιμου LNG υπολογίζεται περίπου σε 300 τόνους ετησίως.
Εξετάζοντας μόνο την κατανάλωση καυσίμου κατά την περίοδο μέτρησης, η εξοικονόμηση δεν άμεσα εμφανής. Ωστόσο, όταν οι ειδικές στις αναλύσεις εταιρείες NAPA και ABB εξέτασαν τα δεδομένα, μπόρεσαν να παρατηρήσουν μια εμφανή αλλαγή στην ανάλυση ισχύος πρόωσης του πλοίου Viking Grace, η οποία οφείλεται στο σύστημα Rotor Sail. Το ίδιο συμπέρασμα επιβεβαιώθηκε και με μία άλλη ανάλυση, κατά την οποία μετρήθηκε η ώθηση που παρέχει το σύστημα Rotor Sail και στη συνέχεια μετατράπηκε σε ισχύ πρόωσης. Βάσει των διαφορετικών αναλύσεων, η αναμενόμενη μακροπρόθεσμη μείωση στην κατανάλωση καυσίμων του πλοίου Viking Grace χάρη στο Rotor Sail έχει εξακριβωθεί ότι κυμαίνεται μεταξύ 231 και 315 τόνων σε ετήσια βάση, και ισούται με μια μέση ισχύ πρόωσης μεταξύ 207kW και 282kW.
Οι εταιρείες Viking Line και Norsepower έχουν συμφωνήσει να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν και να βελτιστοποιούν το σύστημα Rotor Sail στο πλοίο M/S Viking Grace, ενώ το εν λόγω σύστημα έχει επίσης εγκατασταθεί στο χωρητικότητας 9,700 DWT Ro-Ro carrier “M/S Estraden” της εταιρείας Bore καθώς και στο χωρητικότητας 110.000 DWT δεξαμενόπλοιο “Maersk Pelican” της Maersk Tankers.
Φωτό: norsepower.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ