Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τις αξίες των πλοίων;

Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τις αξίες των πλοίων;

568
Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τις αξίες των πλοίων;

Πώς αναμένεται να κινηθεί η αξία των πλοίων στις αγορές υγρού, ξηρού φορτίου, containerships και LPG; Στο ερώτημα αυτό προσπάθησε να απαντήσει η ερευνητική ομάδα της VesselsValue σε συνεργασία με την συμβουλευτική εταιρεία ViaMar με έδρα το Όσλο μέσω πρόσφατης έκθεσής της. Να σημειωθεί ότι οι παρακάτω τριμηνιαίες εκτιμήσεις για την αξία των εν λόγω τύπων πλοίων βασίζονται στην εκτιμώμενη ωφέλιμη ζωή τους.

Bulkers

Όπως αναφέρεται στη σχετική έκθεση της VesselsValue, οι τελευταίοι έξι μήνες έχουν αποδειχθεί αρκετά «ταραχώδεις» για την αγορά ξηρού φορτίου με την Κίνα να επιβάλλει ποσοστώσεις στις εισαγωγές άνθρακα τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2018. Παράλληλα δεν θα πρέπει να παραλειφθεί το δυστυχές περιστατικό της κατάρρευσης φράγματος της Vale στην Βραζιλία τον Ιανουάριο με αποτέλεσμα να δημιουργείται αβεβαιότητα στην παγκόσμια αγορά iron ore ενώ ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας καλά κρατεί.

Με δεδομένες τις «στρεβλώσεις» στην παγκόσμια προσφορά iron ore οι ναύλοι για τα πλοία τύπου Capesizes παρουσιάζουν μια φθίνουσα τάση συμπαρασύροντας έτσι τους ναύλους και για τους άλλους τύπους bulkers.

Απόρροια των ανωτέρω είναι οι αξίες των bulkers να παρουσιάζουν μία οριακή μείωση το δ’ τρίμηνο του 2018 με την τάση αυτή να συνεχίζεται και το α’ τρίμηνο του 2019. Από την πλευρά της προσφοράς, οι ανακυκλώσεις έχουν αυξηθεί σημαντικά καθώς άνω των 3 εκατ. DWT έχουν εξέλθει της αγοράς κατά το α’ τρίμηνο του έτους ενώ και οι παραγγελίες παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.

Βulkers

Tankers

Από την πλευρά της ζήτησης, η Κίνα διαδραμάτισε πολύ σημαντικό ρόλο καθότι η ζήτησή της για πετρέλαιο ήταν ισχυρή το δ΄ τρίμηνο του 2018. Παράλληλα, οι περικοπές στην προσφορά αργού που αποφασίστηκαν από τον OPEC+, οι αμερικανικές κυρώσεις στο Ιράν και η «βουτιά» στην παραγωγή και στις εξαγωγές αργού της Βενεζουέλας έχουν ενισχύσει περαιτέρω τις εμπορευματικές ροές υγρών φορτίων εκτός US Gulf.

Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων «πήραν τα πάνω τους» κατά το δ’ τρίμηνο του 2018 και κατά το α΄ τρίμηνο του 2019 παρά το γεγονός ότι αυτές των product tankers έχουν υστερήσει σε σύγκριση με αυτές των μεγάλων δεξαμενόπλοιων. Η VesselsValue εκτιμά ότι οι αξίες των δεξαμενόπλοιων τόσο νεότευκτων όσο και μεταχειρισμένων θα συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία έως το 2022.

Στο μέτωπο των ανακυκλώσεων δεξαμενόπλοιων δεν παρατηρήθηκε έντονη δραστηριότητα το δ΄ τρίμηνο του 2018, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε τα υψηλά επίπεδα ανακυκλώσεων του β’ τριμήνου. Οι παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου μειώθηκαν κατά το δ΄ \τρίμηνο του στα 3 εκατ. DWT σε σύγκριση με αυτές των 7 εκατ. DWT το γ’ τρίμηνο.

tankers

Containerships

O όγκος εμπορευματικών ροών εμπορευματοκιβωτίων στις κύριες διαδρομές από την Ασία προς την Βόρεια Αμερική και από την Ασία προς την Ευρώπη παρουσίασαν αποκλίσεις τον χειμώνα. Ο κύριος λόγος για την άνοδο των ναύλων για τις διαδρομές προς την Βόρεια Αμερική ήταν οι εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ-Κίνας καθώς πολλοί ναυλωτές έσπευσαν να μεταφέρουν προϊόντα σε εμπορευματοκιβώτια πριν τις προγραμματισμένες αυξήσεις στους αμερικανικούς δασμούς από 1η Μαρτίου.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση της VesselsValue, oι ναύλοι για χρονοναυλωμένα containerships με συμβόλαια διάρκειας 6-12 μηνών ανήλθαν σε πολύ υψηλά επίπεδα τους καλοκαιρινούς μήνες πέρσι πριν υποχωρήσουν σημαντικά το γ’ και δ’ τρίμηνο ενώ πρόσφατα οι ναύλοι για τα μεγάλα Post-Panamaxes έχουν κερδίσει έδαφος.

Από την πλευρά της προσφοράς, οι διαλύσεις αυξήθηκαν το δ’ τρίμηνο με την VesselsValue να αναμένει ότι επιπλέον 50-60.000 TEUs θα εξέλθουν της αγοράς το 2019, αριθμός μεν βελτιωμένος σε σχέση με το 2018 που ωστόσο θα έχει μικρό αντίκτυπο στην ισορροπία της αγοράς.

Το β’ τρίμηνο του 2018 σηματοδότησε την άνοδο της αξίας των containerships όπου μέχρι τότε παρουσίαζαν μείωση.

Containerships

LPG Carriers

To δ’ τρίμηνο του 2018 παρουσίασε μια γενική σταθερότητα για την αγορά των LPG Carriers ενώ το α’ τρίμηνο του 2019 τα κέρδη για τα VLGCs μειώθηκαν. Οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες στις ΗΠΑ είχαν σαν συνέπεια να αυξηθεί η εγχώρια κατανάλωση LPG και να μειωθούν οι εξαγωγές.

Η VesselsValue εκτιμά ότι τα κέρδη για τα VLGCs θα ενισχυθούν τα επόμενα χρόνια καθώς η ζήτηση για την μεταφορά LPG θα υπερβεί την ανάπτυξη του στόλου των LPG Carriers. Tα μεσαίου μεγέθους πλοία αναμένεται να γνωρίσουν μια σταθερή ανατίμηση μετά από μα παρατεταμένη περίοδο (2015-2018) όπου οι αξίες τους σημείωσαν πτώση. Τέλος τα εκτιμώμενα βελτιωμένα κέρδη για τα VLGCs θα ωθήσουν προς τα επάνω και τις αξίες τους, καταλήγει η VesselsValue.

lpgs

Φωτό: Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.