
Το απόγευμα της Κυριακής 5 Μαΐου αεροσκάφος τύπου Sukhoi Superjet 100 της Aeroflot τυλίχθηκε στις φλόγες κατά την διάρκεια αναγκαστικής προσγείωσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο Σερεμέτιεβο της Μόσχας. Η φωτιά εικάζεται ότι προκλήθηκε όταν το αεροσκάφος, κατά την αναγκαστική του προσγείωση, «χτύπησε» στον αεροδιάδρομο.
Από τους 78 συνολικά επιβαίνοντες, οι 41 βρήκαν τραγικό θάνατο, ανάμεσα στους οποίους ήταν και δύο παιδιά, ενώ εννέα άτομα νοσηλεύονται. Οι υπόλοιποι επιβάτες μπόρεσαν να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος μέσω των μπροστινών θυρών του, αν και σημερινά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ορισμένοι επιβάτες στη διακεκριμένη θέση καθυστέρησαν την αποβίβαση των υπολοίπων επειδή ήθελαν να μεταφέρουν από το αεροσκάφος και τις χειραποσκευές τους.
Επιπλέον, σύμφωνα με δημοσίευμα της Daily Mail, στην καθυστέρηση της αποβίβασης των επιβατών από το αεροσκάφος φαίνεται ότι συνετέλεσε και ένας υπέρβαρος επιβάτης ο οποίος στην προσπάθειά του να μεταφέρει τις αποσκευές του από το αεροσκάφος παρεμπόδιζε τους συνεπιβάτες του να το εγκαταλείψουν.
Το αεροσκάφος πραγματοποιούσε την πτήση SU1492 από την Μόσχα προς το Μούρμανσκ όταν αναγκάστηκε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο Sheremetyevo, λόγω τεχνικών προβλημάτων, σύμφωνα με ανακοίνωση της Aeroflot. Ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφος δήλωσε ωστόσο στα τοπικά ΜΜΕ ότι κεραυνός «χτύπησε» το αεροσκάφος, προκαλώντας την απότομη δυσλειτουργία ορισμένων οργάνων μεταξύ των οποίων και των τηλεπικοινωνιών του. Ειδικοί γνώστες αναφέρουν ότι αν και αυτό το ενδεχόμενο θα μπορούσε να είναι βάσιμο, οι πιθανότητες για την απότομη «δυσλειτουργία» του αεροσκάφους, εξαιτίας αυτής της αιτίας είναι ελάχιστες.
Μετά από εντολή του πρωθυπουργού της Ρωσίας Ντμίτρι Μεντβέντεφ ειδική επιτροπή υπό την προεδρία του Υπουργού Μεταφορών, Evgeny Ditrich, συγκροτήθηκε προκειμένου να ερευνηθoύν τα αίτια του αεροπορικού δυστυχήματος.
Οι εικασίες για τα αίτια του μοιραίου δυστυχήματος ποικίλουν: η μία πιθανότητα είναι ότι στις εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στη Μόσχα εκείνη την ώρα, το αεροσκάφος ρωσο- ιταλικής τεχνολογίας «χτυπήθηκε» από κεραυνό με αποτέλεσμα να τεθούν εκτός λειτουργίας κάποια όργανά του. Εμπειρογνώμονες ωστόσο στρέφουν την προσοχή τους στη φωτιά που προκλήθηκε στις μηχανές (για άγνωστα μέχρι στιγμής αίτια και με αβέβαιη ώρα εκδήλωσης) καθώς και στην πιθανή ανεπαρκή ικανότητα του πιλότου να χειριστεί το αεροσκάφος σε αυτή την απρόβλεπτη κατάσταση.
Το ρωσικό υπουργείο μεταφορών ωστόσο ανακοίνωσε ότι δεν υπάρχει λόγος για να απαγορεύσει τις πτήσεις στο συγκεκριμένο τύπο αεροσκαφών αφού δεν υπάρχουν σαφείς αποδείξεις ότι υπήρχε κατασκευαστικό πρόβλημα στη συγκεκριμένη συντριβή.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ