
Το απόγευμα της Κυριακής 5 Μαΐου αεροσκάφος τύπου Sukhoi Superjet 100 της Aeroflot τυλίχθηκε στις φλόγες κατά την διάρκεια αναγκαστικής προσγείωσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο Σερεμέτιεβο της Μόσχας. Η φωτιά εικάζεται ότι προκλήθηκε όταν το αεροσκάφος, κατά την αναγκαστική του προσγείωση, «χτύπησε» στον αεροδιάδρομο.
Από τους 78 συνολικά επιβαίνοντες, οι 41 βρήκαν τραγικό θάνατο, ανάμεσα στους οποίους ήταν και δύο παιδιά, ενώ εννέα άτομα νοσηλεύονται. Οι υπόλοιποι επιβάτες μπόρεσαν να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος μέσω των μπροστινών θυρών του, αν και σημερινά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ορισμένοι επιβάτες στη διακεκριμένη θέση καθυστέρησαν την αποβίβαση των υπολοίπων επειδή ήθελαν να μεταφέρουν από το αεροσκάφος και τις χειραποσκευές τους.
Επιπλέον, σύμφωνα με δημοσίευμα της Daily Mail, στην καθυστέρηση της αποβίβασης των επιβατών από το αεροσκάφος φαίνεται ότι συνετέλεσε και ένας υπέρβαρος επιβάτης ο οποίος στην προσπάθειά του να μεταφέρει τις αποσκευές του από το αεροσκάφος παρεμπόδιζε τους συνεπιβάτες του να το εγκαταλείψουν.
Το αεροσκάφος πραγματοποιούσε την πτήση SU1492 από την Μόσχα προς το Μούρμανσκ όταν αναγκάστηκε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο Sheremetyevo, λόγω τεχνικών προβλημάτων, σύμφωνα με ανακοίνωση της Aeroflot. Ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφος δήλωσε ωστόσο στα τοπικά ΜΜΕ ότι κεραυνός «χτύπησε» το αεροσκάφος, προκαλώντας την απότομη δυσλειτουργία ορισμένων οργάνων μεταξύ των οποίων και των τηλεπικοινωνιών του. Ειδικοί γνώστες αναφέρουν ότι αν και αυτό το ενδεχόμενο θα μπορούσε να είναι βάσιμο, οι πιθανότητες για την απότομη «δυσλειτουργία» του αεροσκάφους, εξαιτίας αυτής της αιτίας είναι ελάχιστες.
Μετά από εντολή του πρωθυπουργού της Ρωσίας Ντμίτρι Μεντβέντεφ ειδική επιτροπή υπό την προεδρία του Υπουργού Μεταφορών, Evgeny Ditrich, συγκροτήθηκε προκειμένου να ερευνηθoύν τα αίτια του αεροπορικού δυστυχήματος.
Οι εικασίες για τα αίτια του μοιραίου δυστυχήματος ποικίλουν: η μία πιθανότητα είναι ότι στις εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στη Μόσχα εκείνη την ώρα, το αεροσκάφος ρωσο- ιταλικής τεχνολογίας «χτυπήθηκε» από κεραυνό με αποτέλεσμα να τεθούν εκτός λειτουργίας κάποια όργανά του. Εμπειρογνώμονες ωστόσο στρέφουν την προσοχή τους στη φωτιά που προκλήθηκε στις μηχανές (για άγνωστα μέχρι στιγμής αίτια και με αβέβαιη ώρα εκδήλωσης) καθώς και στην πιθανή ανεπαρκή ικανότητα του πιλότου να χειριστεί το αεροσκάφος σε αυτή την απρόβλεπτη κατάσταση.
Το ρωσικό υπουργείο μεταφορών ωστόσο ανακοίνωσε ότι δεν υπάρχει λόγος για να απαγορεύσει τις πτήσεις στο συγκεκριμένο τύπο αεροσκαφών αφού δεν υπάρχουν σαφείς αποδείξεις ότι υπήρχε κατασκευαστικό πρόβλημα στη συγκεκριμένη συντριβή.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ