
Το απόγευμα της Κυριακής 5 Μαΐου αεροσκάφος τύπου Sukhoi Superjet 100 της Aeroflot τυλίχθηκε στις φλόγες κατά την διάρκεια αναγκαστικής προσγείωσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο Σερεμέτιεβο της Μόσχας. Η φωτιά εικάζεται ότι προκλήθηκε όταν το αεροσκάφος, κατά την αναγκαστική του προσγείωση, «χτύπησε» στον αεροδιάδρομο.
Από τους 78 συνολικά επιβαίνοντες, οι 41 βρήκαν τραγικό θάνατο, ανάμεσα στους οποίους ήταν και δύο παιδιά, ενώ εννέα άτομα νοσηλεύονται. Οι υπόλοιποι επιβάτες μπόρεσαν να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος μέσω των μπροστινών θυρών του, αν και σημερινά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ορισμένοι επιβάτες στη διακεκριμένη θέση καθυστέρησαν την αποβίβαση των υπολοίπων επειδή ήθελαν να μεταφέρουν από το αεροσκάφος και τις χειραποσκευές τους.
Επιπλέον, σύμφωνα με δημοσίευμα της Daily Mail, στην καθυστέρηση της αποβίβασης των επιβατών από το αεροσκάφος φαίνεται ότι συνετέλεσε και ένας υπέρβαρος επιβάτης ο οποίος στην προσπάθειά του να μεταφέρει τις αποσκευές του από το αεροσκάφος παρεμπόδιζε τους συνεπιβάτες του να το εγκαταλείψουν.
Το αεροσκάφος πραγματοποιούσε την πτήση SU1492 από την Μόσχα προς το Μούρμανσκ όταν αναγκάστηκε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο Sheremetyevo, λόγω τεχνικών προβλημάτων, σύμφωνα με ανακοίνωση της Aeroflot. Ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφος δήλωσε ωστόσο στα τοπικά ΜΜΕ ότι κεραυνός «χτύπησε» το αεροσκάφος, προκαλώντας την απότομη δυσλειτουργία ορισμένων οργάνων μεταξύ των οποίων και των τηλεπικοινωνιών του. Ειδικοί γνώστες αναφέρουν ότι αν και αυτό το ενδεχόμενο θα μπορούσε να είναι βάσιμο, οι πιθανότητες για την απότομη «δυσλειτουργία» του αεροσκάφους, εξαιτίας αυτής της αιτίας είναι ελάχιστες.
Μετά από εντολή του πρωθυπουργού της Ρωσίας Ντμίτρι Μεντβέντεφ ειδική επιτροπή υπό την προεδρία του Υπουργού Μεταφορών, Evgeny Ditrich, συγκροτήθηκε προκειμένου να ερευνηθoύν τα αίτια του αεροπορικού δυστυχήματος.
Οι εικασίες για τα αίτια του μοιραίου δυστυχήματος ποικίλουν: η μία πιθανότητα είναι ότι στις εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στη Μόσχα εκείνη την ώρα, το αεροσκάφος ρωσο- ιταλικής τεχνολογίας «χτυπήθηκε» από κεραυνό με αποτέλεσμα να τεθούν εκτός λειτουργίας κάποια όργανά του. Εμπειρογνώμονες ωστόσο στρέφουν την προσοχή τους στη φωτιά που προκλήθηκε στις μηχανές (για άγνωστα μέχρι στιγμής αίτια και με αβέβαιη ώρα εκδήλωσης) καθώς και στην πιθανή ανεπαρκή ικανότητα του πιλότου να χειριστεί το αεροσκάφος σε αυτή την απρόβλεπτη κατάσταση.
Το ρωσικό υπουργείο μεταφορών ωστόσο ανακοίνωσε ότι δεν υπάρχει λόγος για να απαγορεύσει τις πτήσεις στο συγκεκριμένο τύπο αεροσκαφών αφού δεν υπάρχουν σαφείς αποδείξεις ότι υπήρχε κατασκευαστικό πρόβλημα στη συγκεκριμένη συντριβή.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ