
Το 2018 η συνολική δραστηριότητα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης αυξήθηκε σημαντικά συγκριτικά με το 2017, με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση του κύκλου εργασιών.
Συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 7,2% σε σχέση με το 2017, λόγω της αυξημένης διακίνησης εισαγωγών/εξαγωγών, η οποία από 348.503 TEUs το περασμένο έτος ανήλθε σε φέτος σε 363.109 TEUs, παρουσιάζοντας αύξηση +4,2%, αλλά και της αυξημένης διακίνησης διαμετακόμισης που αυξήθηκε από 52.495 TEUs σε 60.637 TEUs, σημειώνοντας αύξηση 15,5%. Βελτιώθηκε επίσης και το μείγμα των εμπορευματοκιβωτίων, με αποτέλεσμα τα έσοδα των εμπορευματοκιβωτίων να αυξηθούν σε υψηλότερο ποσοστό από το συνολικό όγκο διακίνησης (7,2% έναντι 5,6% αντίστοιχα).
Ο συνολικός όγκος των φορτίων του συμβατικού λιμένα αυξήθηκε κατά 4,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με ένα βελτιωμένο μείγμα φορτίων, με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών του συμβατικού φορτίου να αυξηθεί κατά 11,6% από €16,9 εκατ. το 2017 σε €18,9 εκατ. το 2018. Τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων και την επιβατική κίνηση παρέμειναν, σε μεγάλο βαθμό, στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος.
Το μεικτό κέρδος αυξήθηκε από €21,8 εκατ. σε 27,1 εκατ. ευρώ το 2018, αντιπροσωπεύοντας συνολική αύξηση 24,4%. Η αύξηση δεν οφείλεται μόνο στα αυξημένα επίπεδα δραστηριότητας, αλλά και στη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης τόσο στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων όσο και στο Σταθμό Συμβατικού Φορτίου, με αποτέλεσμα ο δείκτης μεικτού κέρδους να αυξηθεί από 40,2% το 2017 σε 46,4% το 2018.
Το 2017 το καθαρό κέρδος επηρεάστηκε αρνητικά από την απομείωση συγκεκριμένων περιουσιακών στοιχείων και των προβλέψεων αναμενόμενων ζημιών. Το 2018 οι επιπτώσεις αυτές, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΟΛΘ ΑΕ, έχουν αποφευχθεί σε μεγάλο βαθμό, γεγονός που, σε συνδυασμό με την αύξηση των οικονομικών επιδόσεων από την επιχειρησιακή λειτουργία, οδήγησε σε συνολική αύξηση των καθαρών κερδών κατά €10,0 εκατ. περίπου το 2018, αυξάνοντας τον σχετικό δείκτη από 13,4% το 2017 σε 29,3% το 2018.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. κ. Σωτήριος Θεοφάνης: «Μετά την αλλαγή της Μετοχικής Σύνθεσης της OΛΘ Α.Ε. το Μάρτιο του 2018, η νέα Διοικητική Ομάδα έχει καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας του Λιμένα, τη βελτίωση της αξιοπιστίας της εξυπηρέτησης των πελατών και την ανάπτυξη της Εταιρείας, με στόχο νέους πελάτες και αγορές. Το αυξημένο επίπεδο δραστηριότητας και η βελτιωμένη οικονομική επίδοση του έτους 2018 δείχνει ότι βαδίζουμε στον σωστό δρόμο, αλλά χρειάζονται ακόμα μεγάλες προσπάθειες για την περαιτέρω ανάπτυξη της δυναμικής του Λιμένα. Μέρος αυτών των προσπαθειών αποτελούν όχι μόνο οι επενδύσεις αύξησης της χωρητικότητας του Λιμένα, που θα μας δώσουν μεγαλύτερες ευκαιρίες στις υφιστάμενες και νέες αγορές, αλλά και η συνεχής βελτίωση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας του».
Φωτό: thpa.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ