
Την Παρασκευή, 12 Απριλίου η κυβέρνηση των ΗΠΑ προχώρησε στην επιβολή κυρώσεων προς εννέα πλοία, τα οποία διαχειρίζονται τέσσερις πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στην εξαγωγή πετρελαίου της Βενεζουέλας, χωρίς ωστόσο να δοθεί σαφής απάντηση για τους λόγους της αιφνίδιας κίνησης αυτής.
Με αφορμή την επιβολή των παραπάνω κυρώσεων από αμερικανικής πλευράς ο κ. Mike Salthouse, Deputy Global Director (Claims) του The North of England P&I Association Limited σημειώνει ότι η εξέλιξη αυτή είναι ανησυχητική καθώς αρχικά οι ειδικοί θεωρούσαν ότι οι κυρώσεις της αμερικανικής κυβέρνησης αφορούσαν υπηκόους των ΗΠΑ.
Η σχετικά ευρεία ερμηνεία του Εκτελεστικού Διάταγματος 13850 μπορεί να διαβαστεί ως απαγορευτική για οποιαδήποτε χρηματοπιστωτική ή ασφαλιστική εταιρεία και οργανισμό των ΗΠΑ ως προς τη σύναψη ή εκτέλεση οποιασδήποτε ενοχικής σχέσης ή πράξης με τους εν λόγω πλοιοκτήτες, στους οποίους επιβλήθηκαν οι κυρώσεις, σημειώνει ο κ. Salthouse. Οποιοσδήποτε άϋλος ή περιουσιακός τίτλος των ιδιοκτητών και των πλοίων τους και οποιαδήποτε συναλλαγή μεταφοράς χρημάτων πλέον είναι δεσμευμένη και απαγορευμένη από το αμερικανικό τραπεζικό σύστημα.
Μπορεί η συγκεκριμένη ενέργεια εκ μέρους των ΗΠΑ απέναντι στους 4 πλοιοκτήτες και τα 9 πλοία να διακόψει το εμπόριο με τη Βενεζουέλα αλλά και να προκαλέσει σίγουρα περισσότερες εντάσεις, θα μειώσει τους υποστηρικτές της αμερικανικής κυβέρνησης και θα περιορίσει οποιαδήποτε συνέργεια που θα χρειαζόταν για την επίτευξη του σκοπού των κυρώσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ