
Το 2018 αποτέλεσε για την παγκόσμια ναυτιλία έτος μεγάλων προκλήσεων καθώς η αναπτυγμένη δραστηριότητα στα ναυπηγεία και κατά συνέπεια η αυξημένη προσφορά πλοίων συγκριτικά με τη ζήτηση, είχαν σαν αποτέλεσμα να επηρεαστούν αρνητικά οι ναύλοι. Ωστόσο κατά την VesselsValue, ορισμένες εισηγμένες εταιρείες κατάφεραν να αυξήσουν την αξία του στόλου τους μέσα σε ένα τέτοιο ευμετάβλητο περιβάλλον.
Ποιες ήταν αυτές; Κατά τους 12 τελευταίους μήνες η Star Bulk Carriers, η GasLog Ltd, η Euronav, η Transocean Inc και η Costamare είδαν την αξία του συνδυασμένου στόλου τους να αυξάνεται κατά $5 δις, όπως προκύπτει και από το παρακάτω διάγραμμα:
Η Transocean καθιέρωσε κατά το οικονομικό έτος 2018/2019 την ηγετική της θέση μεταξύ των εισηγμένων εταιρειών με βάση την αξία του στόλου τους. Η εξαγορά της Ocean Rig του Γιώργου Οικονόμου, σε ένα deal που άγγιξε τα $2,7 δις σίγουρα διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή, αναφέρει η VesselsValue.
Η Euronav από την πλευρά της, μέσω της απόκτησης της Gener8 αύξησε το μερίδιό της στην αγορά των VLCCs. Την μεγαλύτερη αγοραστική δραστηριότητα second-hand πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου το 2018 κατέγραψε η Star Bulk Carriers. Πιο συγκεκριμένα η Star Bulk το περασμένο έτος προχώρησε στην εξαγορά 6 capesizes από την ER Schiffahrt, 3 Capesizes από την Oceanbulk (έναντι της διάθεσης 3,4 εκατ. μετοχών), 15 bulkers από την Songa Bulk έναντι ιδίων κεφαλαίων ύψους $145 εκατ. και 13,7 εκατ. μετοχών, 6 Panamaxes και Post Panamaxes από την Augustea Group και 6 ακόμη bulkers από την ABY Group Holding στις αρχές του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.
Κατά τον με τον Court Smith, Senior Analyst της VesselsValue, τα μαύρα σύννεφα στις ναυλαγορές ιδίως για τα πλοία ξηρού φορτίου φαίνεται να απομακρύνονται καθώς ουσιαστικά η μεταφορά εμπορευμάτων διά θαλάσσης παραμένει κραταιά παρά τις ανησυχίες για τις εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ–Κίνας
Ουσιαστικά το μεγαλύτερο πλήγμα από την αμερικανοκινεζική κόντρα μέχρι στιγμής έχουν υποστεί οι αμερικανικές εξαγωγές σόγιας προς την Κίνα, μία αγορά που ωστόσο ήδη αντιμετώπιζε αρκετές προκλήσεις. Από την άλλη η υποχώρηση των ναύλων για τα Capesizes έχει τις ρίζες του στις στρεβλώσεις των εξαγωγών iron ore της Βραζιλίας (Vale) αλλά και στην μειωμένη εξάρτηση μεγάλης μερίδας κρατών από τον άνθρακα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Απόρροια αυτού είναι οι ναύλοι για τα μικρότερου μεγέθους bulk carriers, όπως τα Supramaxes, να ανέρχονται σε πολύ υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με αυτούς για τα Capesizes.
Τέλος ο κ. Smith καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι μεγάλες προκλήσεις, που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, θα οδηγήσουν πολλές εταιρείες να στραφούν στις συγχωνεύσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ