
Με μια τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Damen Yichang Shipyard στην Κίνα στις 18 Μαρτίου 2019, σηματοδοτήθηκε η έναρξη της ναυπήγησης του πρώτου από μια σειρά πλοίων ανεφοδιασμού καύσιμου LNG, τα οποία προορίζονται για την εσθονική εταιρεία Eesti Gaas. Το χωρητικότητας 6.000 m³ πλοίο μαζί με τα μελλοντικά αδελφά του πλοία αναμένεται να επιταχύνουν την ευρύτερη υιοθέτηση του LNG ως ένα καθαρότερο εναλλακτικό καύσιμο στη βορειοανατολική περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας παρέχοντας για πρώτη φορά μια αποδοτική υπηρεσία ship-to-ship διανομής καυσίμων. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ μέσω του προγράμματος CEF Transport.
Το μήκους 100 μέτρων LGC 6000 LNG πλοίο, έχει σχεδιαστεί για να πληροί τις απαιτήσεις της κατηγορίας ICE class 1A και θα μπορεί να επιχειρεί όλο τον χρόνο στον Κόλπο της Φινλανδίας και στη βόρεια Βαλτική θάλασσα. Θα διαθέτει ένα σύστημα πρόωσης διπλού καυσίμου για τη διαχείριση του εξατμιζόμενου αερίου καυσίμου (boil-off gas) σε συνδυασμό με ένα καυστήρα αερίου και θα είναι φιλικό προς το περιβάλλον.
Το πλοίο θα ναυλωθεί για μακροχρόνια περίοδο στην Infortar AS, μητρική εταιρεία της Eesti Gaas. Από το 2016 η Eesti Gaas έχει επεκτείνει τις δυνατότητές της στο κομμάτι της μεταφοράς και του ανεφοδιασμού LNG, υπογράφοντας μακροχρόνιες συμβάσεις προμήθειας LNG με ναυτιλιακές εταιρείες και βιομηχανικούς καταναλωτές. Με την πάροδο του χρόνου, καθώς επιταχύνεται η υιοθέτηση του LNG ως καυσίμου πλοίων, αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία και άλλα πλοία κατηγορίας LGC 6000 LNG.
Φωτό: Damen
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ