
Με μια τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Damen Yichang Shipyard στην Κίνα στις 18 Μαρτίου 2019, σηματοδοτήθηκε η έναρξη της ναυπήγησης του πρώτου από μια σειρά πλοίων ανεφοδιασμού καύσιμου LNG, τα οποία προορίζονται για την εσθονική εταιρεία Eesti Gaas. Το χωρητικότητας 6.000 m³ πλοίο μαζί με τα μελλοντικά αδελφά του πλοία αναμένεται να επιταχύνουν την ευρύτερη υιοθέτηση του LNG ως ένα καθαρότερο εναλλακτικό καύσιμο στη βορειοανατολική περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας παρέχοντας για πρώτη φορά μια αποδοτική υπηρεσία ship-to-ship διανομής καυσίμων. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ μέσω του προγράμματος CEF Transport.
Το μήκους 100 μέτρων LGC 6000 LNG πλοίο, έχει σχεδιαστεί για να πληροί τις απαιτήσεις της κατηγορίας ICE class 1A και θα μπορεί να επιχειρεί όλο τον χρόνο στον Κόλπο της Φινλανδίας και στη βόρεια Βαλτική θάλασσα. Θα διαθέτει ένα σύστημα πρόωσης διπλού καυσίμου για τη διαχείριση του εξατμιζόμενου αερίου καυσίμου (boil-off gas) σε συνδυασμό με ένα καυστήρα αερίου και θα είναι φιλικό προς το περιβάλλον.
Το πλοίο θα ναυλωθεί για μακροχρόνια περίοδο στην Infortar AS, μητρική εταιρεία της Eesti Gaas. Από το 2016 η Eesti Gaas έχει επεκτείνει τις δυνατότητές της στο κομμάτι της μεταφοράς και του ανεφοδιασμού LNG, υπογράφοντας μακροχρόνιες συμβάσεις προμήθειας LNG με ναυτιλιακές εταιρείες και βιομηχανικούς καταναλωτές. Με την πάροδο του χρόνου, καθώς επιταχύνεται η υιοθέτηση του LNG ως καυσίμου πλοίων, αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία και άλλα πλοία κατηγορίας LGC 6000 LNG.
Φωτό: Damen
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ