
Με μια τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Damen Yichang Shipyard στην Κίνα στις 18 Μαρτίου 2019, σηματοδοτήθηκε η έναρξη της ναυπήγησης του πρώτου από μια σειρά πλοίων ανεφοδιασμού καύσιμου LNG, τα οποία προορίζονται για την εσθονική εταιρεία Eesti Gaas. Το χωρητικότητας 6.000 m³ πλοίο μαζί με τα μελλοντικά αδελφά του πλοία αναμένεται να επιταχύνουν την ευρύτερη υιοθέτηση του LNG ως ένα καθαρότερο εναλλακτικό καύσιμο στη βορειοανατολική περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας παρέχοντας για πρώτη φορά μια αποδοτική υπηρεσία ship-to-ship διανομής καυσίμων. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ μέσω του προγράμματος CEF Transport.
Το μήκους 100 μέτρων LGC 6000 LNG πλοίο, έχει σχεδιαστεί για να πληροί τις απαιτήσεις της κατηγορίας ICE class 1A και θα μπορεί να επιχειρεί όλο τον χρόνο στον Κόλπο της Φινλανδίας και στη βόρεια Βαλτική θάλασσα. Θα διαθέτει ένα σύστημα πρόωσης διπλού καυσίμου για τη διαχείριση του εξατμιζόμενου αερίου καυσίμου (boil-off gas) σε συνδυασμό με ένα καυστήρα αερίου και θα είναι φιλικό προς το περιβάλλον.
Το πλοίο θα ναυλωθεί για μακροχρόνια περίοδο στην Infortar AS, μητρική εταιρεία της Eesti Gaas. Από το 2016 η Eesti Gaas έχει επεκτείνει τις δυνατότητές της στο κομμάτι της μεταφοράς και του ανεφοδιασμού LNG, υπογράφοντας μακροχρόνιες συμβάσεις προμήθειας LNG με ναυτιλιακές εταιρείες και βιομηχανικούς καταναλωτές. Με την πάροδο του χρόνου, καθώς επιταχύνεται η υιοθέτηση του LNG ως καυσίμου πλοίων, αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία και άλλα πλοία κατηγορίας LGC 6000 LNG.
Φωτό: Damen
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ