
Η απαγορεύση της χρήσης scrubbers ανοιχτού τύπου σε αρκετούς λιμένες παγκοσμίως αναμένεται να κοστίσει ακριβά στις ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες θα αναγκαστούν να μετασκευάσουν τα πλοία τους τοποθετώντας νέο εξοπλισμό ή αναζητώντας άλλες λύσεις, οι οποίες θα ανταποκρίνονται στις εκάστοτε περιβαλλοντικές επιταγές της κάθε χώρας αλλά και στους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Η Σιγκαπούρη, η Κίνα και ο λιμένας Φουτζάιρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν ήδη ανακοινώσει ότι από τις αρχές του 2020 θα απαγορεύσουν να προσεγγίζουν στα χωρικά τους ύδατα πλοία τα οποία θα διαθέτουν scrubbers ανοιχτού τύπου.
Επιπλέον ορισμένοι λιμένες σε Ιρλανδία, Ρωσία, Φινλανδία και Λιθουανία έχουν ανακοινώσει ανάλογες απαγορεύσεις, ενώ και η Νορβηγία προχωρά στην εφαρμογή αυστηρών μέτρων αναφορικά με την διέλευση των πλοίων από τα νορβηγικά φιόρδ με στόχο να περιορίσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις εκπομπές αέριων ρύπων από τα πλοία αλλά και τις απορρίψεις αποβλήτων τους.
Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης η χρήση scrubbers ανοιχτού τύπου θεωρείται ως η φθηνότερη επιλογή συγκριτικά με τις εναλλακτικές της για την συμμόρφωση με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του 2020. Ωστόσο οι απαγορεύσεις open loop scrubbers από ολοένα και αυξανόμενο αριθμό χωρών και λιμένων αναμένεται ότι θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις ναυτιλιακές εκείνες που έχουν επενδύσει σε τέτοιου είδους συστήματα.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ