
Mε αφορμή τα 30 χρόνια από την ίδρυση του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς συζητήθηκε το πάντα επίκαιρο θέμα της πρόσληψης πληρωμάτων στα πλοία και συγκεκριμένα ποιος τρόπος πρόσληψης θεωρείται ως ο πιο αξιόπιστος.
Ο καπτ. Μιχάλης Φωτεινός (Diana Shipping Services S.A.) επεσήμανε ότι η επιλογή πληρωμάτων από τις εταιρείες στηρίζεται σε αντικειμενικά κριτήρια, καθώς και στα πρότυπα που έχει θέσει η κάθε εταιρεία, αναζητώντας τους καλύτερους ναυτικούς στην αγορά. Ωστόσο όπως ο ίδιος ανέφερε η διαίσθηση ενός crew manager διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πρόσληψη προσωπικού.
Ο καπτ. Ματθαίος Τσουκαλάς (Capital Ship Management Corp) τόνισε ότι δεν υπάρχει υποκατάστατο για τον ανθρώπινο παράγοντα, καθώς αποτελεί βασικό συστατικό στην πρόσληψη πληρωμάτων, προσθέτοντας ότι η προσωπική επαφή με τον υποψήφιο εργαζόμενο αναδεικνύει τα θετικά όπως και τα αρνητικά στοιχεία του χαρακτήρα του ναυτικού.
Στη συνέχεια ο καπτ. Αναστάσιος Δεμερούτης (New Shipping Limited) τόνισε ότι η εμπειρία και το ένστικτο ενός crew manager βοηθούν στην επιλογή σωστών πληρωμάτων, που αποτελεί στόχο για κάθε εταιρεία. Όπως ανέφερε ο κ. Δεμερούτης, η θεωρητική οδός είναι μόνο οι γνώσεις, ενώ η πρακτική οδός η εμπειρία, η οποία όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο ίδιος «έχει τη δύναμη να προβλέπει και να προλαμβάνει».
Από την πλευρά του ο κ. Χρήστος Σιαλακούμας (Dorian LPG Management) επεσήμανε ότι τα συστήματα για την πρόσληψη προσωπικού είναι αδιάβλητα, καθώς δεν εμπεριέχουν συναισθηματική φόρτιση, ούτε το οπτικό ερέθισμα το οποίο μπορεί να προκαταβάλει κάποιον θετικά ή αρνητικά. Ο ίδιος επεσήμανε ότι η ύπαρξη συστημάτων μπορεί να ανεβάσει το επίπεδο των ναυτικών, καθώς και της προσφερόμενης υπηρεσίας της ναυτιλίας, με στόχο την ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας.
Ο κ. Κων/νος Πουλής (Epsilon Hellas) τόνισε ότι μια γραφειοκρατική και τυποποιημένη διαδικασία στις διάφορες αποφάσεις μιας εταιρείας, μεταξύ των οποίων και η πρόσληψη προσωπικού, είναι απαραίτητη για τις safety- intensive βιομηχανίες, όπως είναι και η ναυτιλία. Η ύπαρξη συστημάτων στις ναυτιλιακές εταιρείες, σύμφωνα με τον κ. Πουλή, μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση του retention rate τους, επισημαίνοντας ωστόσο ότι τα συστήματα στηρίζονται στις γνώσεις έμπειρων στελεχών της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Ο κ. Νικόλαος Χάνος (Seaven Tanker Management) επεσήμανε ότι οι καιροί αλλάζουν οπότε πρέπει να εξελίσσονται, μεταξύ άλλων, και τα πληρώματα στα πλοία, τα οποία θα πρέπει να διαθέτουν τις κατάλληλες τεχνικές δεξιότητες και να μπορούν να αλληλεπιδρούν τα άτομα μεταξύ τους, καθώς το πλοίο αποτελεί μια μικρή κοινωνία. Τα συστήματα σύμφωνα με τον κ. Χάνο βοηθούν στην αξιολόγηση των ικανοτήτων των υποψηφίων πιο αντικειμενικά και έγκαιρα, συγκριτικά με μια συνέντευξη.
Από τη μεριά της η κ.Taleen Tchalikian (Celestyal Cruises) τόνισε ότι για την επιλογή πληρωμάτων από τις ναυτιλιακές είναι απαραίτητος ο συνδυασμός προσωπικών συνεντεύξεων και ψυχομετρικών εργαλείων και tests, προκειμένου να επιλεγεί το σωστό άτομο στην σωστή θέση, συμβάλλοντας στην βελτίωση των επιδόσεων μιας εταιρείας.
Στο δεύτερο πάνελ του 4ου International Forum on Shipping Marketing & Management με τίτλο «Seafarers’ selection mechanisms: To be, not to be or to be better for value co- creation», που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο Πειραιώς την Τρίτη 12 Μαρτίου 2019, συμμετείχαν οι καπτ. Ματθαίος Τσουκαλάς (Capital Ship Management Corp), Μιχάλης Φωτεινός (Diana Shipping Services S.A.), Αναστάσιος Δεμερούτης (New Shipping Limited), όπως και ο κ. Χρήστος Σιαλακούμας (Dorian LPG Management), ο κ. Κων/νος Πουλής (Epsilon Hellas), ο κ. Νικόλαος Χάνος (Seaven Tanker Management), και η κ. Taleen Tchalikian (Celestyal Cruises).
Συντονιστής του πάνελ ήταν ο πρόεδρος του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Δρ. Άγγελος Παντουβάκης.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ