Τα πάντα ρει.. στην ναυτιλία

Τα πάντα ρει.. στην ναυτιλία

276
Τα πάντα ρει.. στην ναυτιλία

Με επιτυχία στέφθηκε το 19o Mare Forum Greece 2019, το οποίο πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019 στο κρουαζιερόπλοιο Celestyal Olympia στον Πειραιά με την παρουσία μελών της ναυτιλιακής, ακαδημαϊκής και πολιτικής κοινότητας.

Οι εργασίες του συνεδρίου ξεκίνησαν με την ομιλία της υφυπουργού Ναυτιλίας της Κύπρου. Η κ. Πηλείδου τόνισε ότι «η Κύπρος δεν αποτελεί απλά ένα νηολόγιο» και επανέλαβε το όραμα της η Κύπρος να αναδειχθεί σε ένα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες του κυπριακού νηολογίου, ενισχύοντας την γαλάζια ανάπτυξη και διασφαλίζοντας την ασφάλεια.

Στα μεγάλα ζητήματα της εφαρμογής των περιβαλλοντικών κανονισμών, που αλλάζουν ή έρχονται να αλλάξουν την καθημερινότητα της ναυτιλίας, όπως είναι το Sulphur Cap 2020 ή η χρήση συστημάτων επεξεργασίας θαλασσίου έρματος, αναφέρθηκε εκτενώς στην δική του ομιλία ο κ. Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος. Ο Πρόεδρος της BIMCO υπογράμμισε επίσης τις έντονες γεωπολιτικές εξελίξεις που δρουν αρνητικά στο διεθνές εμπόριο ενώ στάθηκε και στον ολοένα και μειούμενο αριθμό Ελλήνων ναυτικών.

Εν συνεχεία τον λόγο έλαβε ο κ. Γεώργιος Ξηραδάκης, Managing Director της XRTC Business Consultants και President του The Propeller Club, ο οποίος αναφερόμενος στην ελληνική ναυτιλία σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «όταν ως κράτος έχεις μια ναυτιλιακή ιστορία 10.000 ετών τότε είναι εύκολο να προβλέψεις το μέλλον». Παράλληλα ο κ. Ξηραδάκης τόνισε ότι η εξωστρέφεια που χαρακτηρίζει την ελληνική ναυτιλία και η δυνατότητα της να προσαρμόζεται αποτελεί οδηγό για το μέλλον υπογραμμίζοντας ότι «μπορούμε να αναδειχθούμε σε Silicon Valley της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας».

Ενδιαφέρον είχε επίσης η τοποθέτηση του δρ. Θάνου Ντόκου, Γενικού Διευθυντή του ΕΛΙΑΜΕΠ, ο οποίος αναφέρθηκε στις έντονες γεωπολιτικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή βιομηχανία, εστιάζοντας στον ρόλο των ΗΠΑ, Κίνας και Ρωσίας. Kατά τον δρ. Θάνο Ντόκο ο ανταγωνισμός μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αναπτύσσεται και σε επίπεδο νέων τεχνολογιών με αποτέλεσμα η Ευρώπη να μένει πίσω. Αναφερόμενος στο Brexit, o δρ. Θάνος Ντόκος σημείωσε ότι «ο τρόπος που αντιμετωπίζει η πολιτική σκηνή του ΗΒ την όλη κατάσταση είναι απογοητευτικός».

Στη συνέχεια ακολούθησε μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ με ισχύ από 1/1/2020, συντονιστής της οποίας ήταν ο κ. Γεώργιος Γουρδομιχάλης, President & Managing Director της Phoenix Shipping & Trading.

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Χάρης Βαφειάς, President & CEO της StealthGas, αναφερόμενος στα scrubbers σημείωσε ότι η εταιρεία του επέλεξε να εγκαταστήσει hybrid scrubbers σε πλοία με μικρή κατανάλωση με μικρό pay-back period προκειμένου να εκτιμήσει την συμπεριφορά των ναυλωτών. Κατά τον κ. Βαφειά η απόφαση για την εγκατάσταση ή μη scrubbers στα πλοία αποτελεί ευθύνη των ναυλωτών, των κατασκευαστών μηχανών και των oil majors και όχι ευθύνη των πλοιοκτητών. Παράλληλα ο κ. Βαφειάς ανέφερε ότι όταν σημαντικά θέματα απασχολούν τον ΙΜΟ, η σκανδιναβική ναυτιλιακή κοινότητα, εν αντιθέσει με την ελληνική, έχει μια συντονισμένη δράση πραγματοποιώντας συχνά μελέτες για τις διάφορες εναλλακτικές ενόψει 2020 και πρόσθεσε ότι «οι Έλληνες δυστυχώς έχουμε μηδενική δύναμη στο lobbying».

Ο κ. Άκης Τσιριγάκης, Ιδρυτής και CEO της Nautilus Marine Acquisition, αρχικά ανέφερε ότι ο ΙΜΟ προβαίνει σε όλες αυτές τις αποφάσεις για λόγους πολιτικούς χωρίς να αφουγκράζεται τα εμπλεκόμενα με την ναυτιλία μέρη και συμπλήρωσε ότι οι Βρυξέλλες δεν παίρνουν τα απαραίτητα μέτρα για να αλλάξουν την κατάσταση αυτή.

Από την πλευρά της η κ. Ειρήνη Νοτιά, Managing Director της Prime’s Bunkersplus Services εστιάστηκε στο spread μεταξύ HSFO και LSFO και στο πως αυτό διαμορφώνεται σήμερα ενώ φάνηκε αισιόδοξη ότι τα διυλιστήρια και οι λιμένες θα είναι έτοιμα ενόψει 2020 σημειώνοντας ότι ακόμα είμαστε σε μεταβατικό στάδιο.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.