
Στο πλαίσιο της διαδικασίας οικειοθελούς παροχής της ναυτιλιακής κοινότητας που ολοκληρώνεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ την τρέχουσα περίοδο και βρίσκεται στο επίπεδο των τελικών προπαρασκευαστικών ενεργειών, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Φώτης Κουβέλης επεσήμανε ότι η ναυτιλία των Ελλήνων, με το μεγάλο αριθμό εγκατεστημένων γραφείων διαχείρισης πλοίων και την μεγαλύτερη χωρητικότητα διαχειριζόμενου στόλου, έχει καταστήσει την Ελλάδα ένα από τα σημαντικότερα κέντρα διαχείρισης πλοίων παγκοσμίως, ενώ αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα εξωστρέφειας.
Ο κ. Κουβέλης δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι η ελληνόκτητος ναυτιλία για το 2018 συνέχισε να εκπροσωπεί άνω του 20% σε dwt της παγκόσμιας χωρητικότητας και πλέον του 51% της ναυτιλίας της Ε.Ε., ενώ η ελληνική ναυτιλία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τομείς της εθνικής οικονομίας, συνεισφέροντας πάνω από 9% στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ) δια της καταβολής φόρου χωρητικότητας (tonnage tax) στα ελληνικά και στα διαχειριζόμενα από την Ελλάδα πλοία, αλλά κυρίως δια της εισαγωγής ναυτιλιακού συναλλάγματος που διοχετεύεται πολύπλευρα στην οικονομία.
Σύμφωνα με τον κ. Κουβέλη, στην παρούσα φάση, η πρωτοβουλία εθελοντικής υποστήριξης της εθνικής οικονομίας της Ελλάδας από την ελληνική εφοπλιστική κοινότητα αποφασίστηκε να διενεργηθεί δια της καταβολής σταθερού ποσοστού 10% επί των εισαγομένων ναυτιλιακών μερισμάτων των φυσικών προσώπων, για αόριστη χρονική διάρκεια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αρμόδιας Διεύθυνσης Ποντοπόρου Ναυτιλίας του ΥΝΑΝΠ, ο αριθμός των πλοίων που συμμετέχουν, μέχρι σήμερα, στη νέα διαδικασία «Οικειοθελούς Παροχής» ανέρχεται σε υψηλό ποσοστό του διαχειριζόμενου στόλου της ποντοπόρου ναυτιλίας, με τη δηλωθείσα χωρητικότητα να φτάνει στο 95% της χωρητικότητας της ποντοπόρου ναυτιλίας.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Η Σαουδική Αραβία εμφανίζεται αποφασισμένη να ανακτήσει μερίδιο στην αγορά πετρελαίου της Κίνας, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού παγκοσμίως. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…
Η Davie ανακοίνωσε πρόσφατα τη συμφωνία για την εξαγορά της Enersense Offshore Oy, η οποία ειδικεύεται σε εργασίες χάλυβα στο Mäntyluoto, μια λιμενική περιοχή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ