Υπό διαρκή πίεση η γερμανική ναυτιλία

Υπό διαρκή πίεση η γερμανική ναυτιλία

488
Υπό διαρκή πίεση η γερμανική ναυτιλία

Το σχέδιο διάσωσης της γερμανικής τράπεζας NordLB, μεταξύ άλλων, προβλέπει τον σημαντικό περιορισμό της έκθεσής της στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση. Στα τέλη του 2015 το ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο της τράπεζας άγγιζε τα σχεδόν €17,5 δις, και σήμερα υπολογίζεται στα σχεδόν €7 δις.

Σύμφωνα με πληροφορίες γερμανικών εφημερίδων ο πλέον πιθανός νέος αγοραστής της τράπεζας είναι το αμερικανικό ιδιωτικό fund Cerberus. Ο επενδυτής φαίνεται διατεθειμένος στον βαθμό που εξυπηρετούνται επαρκώς τα ναυτιλιακά δάνεια να καταβάλει τα υπόλοιπα των οφειλών χωρίς περαιτέρω χρεώσεις. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως το 90% των ναυτιλιακών δανείων που έχουν χορηγηθεί χαρακτηρίζεται ως «μη εξυπηρετούμενο».

Για αρκετά μέλη της γερμανικής ναυτιλιακής κοινότητας αυτές οι εξελίξεις, όπως σημειώνουν γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα, είναι άκρως ανησυχητικές και πιθανώς σηματοδοτούν νέες πωλήσεις μονάδων του γερμανικού ποντοπόρου στόλου και κατά συνέπεια περαιτέρω συρρίκνωσή του.

Να σημειωθεί, ότι ο γερμανικός ποντοπόρος εμπορικός στόλος περιελάμβανε τον περασμένο Νοέμβριο μόλις 2.359 πλοία, όταν το 2011 αριθμούσε 3.784 πλοία. Πρόκειται για μείωση κατά -σχεδόν- ενός τρίτου των μεγεθών του γερμανικού στόλου.

Όπως σημειώνεται στην «Handelsblatt», σε πολλές περιπτώσεις οι ναυτιλιακές εταιρείες θα αναγκαστούν να πωλήσουν τα ποντοπόρα φορτηγά πλοία τους, κυρίως σε Έλληνες, Κινέζους ή Αμερικανούς, σε ανταγωνιστές τους, δηλαδή, που διαθέτουν επαρκή αγοραστική δύναμη.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.