
Η Τουρκία, μία από τις σημαντικότερες χώρες στην ανακύκλωση πλοίων, επικύρωσε στις 31 Ιανουαρίου 2019 τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ του IMO, η οποία προβλέπει ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον συνθήκες κατά τη διαδικασία ανακύκλωσης πλοίων.
Η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ ορίζει ότι τα πλοία που οδηγούνται προς ανακύκλωση υποχρεούνται να έχουν καταγράψει τα επικίνδυνα υλικά που μεταφέρουν, ενώ οι εγκαταστάσεις ανακύκλωσης από την πλευρά τους οφείλουν να παρέχουν ένα σχέδιο ανακύκλωσης για τα πλοία σύμφωνα με το οποίο θα προσδιορίζεται ο τρόπος που θα ανακυκλωθεί το κάθε πλοίο, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του καθενός.
Η Τουρκία αποτελεί την 7η χώρα παγκοσμίως που επικυρώνει τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ, η οποία αναμένεται ότι θα τεθεί σε ισχύ 24 μήνες αφού επικυρωθεί πρώτα από 15 κράτη, τα οποία θα αντιπροσωπεύουν το 40% του παγκόσμιου τονάζ της ναυτιλίας, ενώ ο συνολικός όγκος των ανακυκλώσιμων πλοίων τους σε ετήσια βάση δεν θα πρέπει να είναι μικρότερος από το 3% της συνολικής χωρητικότητας του στόλου τους.
Τα επτά κράτη (Βέλγιο, Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, Δανία, Γαλλία, Νορβηγία, Παναμάς και Τουρκία) που έχουν επικυρώσει τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ, αντιπροσωπεύουν, σύμφωνα με ανακοίνωση του IMO, πάνω από το 20% του παγκόσμιου τονάζ, ενώ η συνολική χωρητικότητα των πλοίων που έχουν στείλει προς ανακύκλωση τα τελευταία 10 χρόνια ανέρχεται σε 1.652.961 τόνους. Οι σημαντικές χώρες- ‘δυνάμεις’ στην ανακύκλωση πλοίων όμως ακόμα φαίνονται ότι αντιστέκονται στα καλέσματα του ΙΜΟ και της ΕΕ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ