SOS εκπέμπει η INTERCARGO για την υγροποίηση φορτίων

SOS εκπέμπει η INTERCARGO για την υγροποίηση φορτίων

737
SOS εκπέμπει η INTERCARGO για την υγροποίηση φορτίων

Η INTERCARGO επιδοκιμάζει την τελευταία τροποποίηση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Κώδικα Στερεών Χύδην Φορτίων (IMSBC 04-17) που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2019 και η οποία περιλαμβάνει σημαντικές ενημερώσεις σχετικά με τα φορτία που ενδέχεται να υγροποιηθούν. Οι σχετικές ενημερώσεις περιλαμβάνουν αλλαγές στην ενότητα 4.5 του κώδικα που ορίζει την ευθύνη των φορτωτών να διασφαλίζουν ότι οι δοκιμές και η δειγματοληψία για τον προσδιορισμό του Transportable Moisture Limit (TML) και την περιεκτικότητα σε υγρασία, πραγματοποιούνται στα σωστά διαστήματα. Επιπλέον, περιλαμβάνονται αλλαγές στην κατηγορία του άνθρακα που ενισχύουν και διευκρινίζουν τον χαρακτηρισμό του ως φορτίο των ομάδων Α και Β ενώ προστίθεται και μια νέα διαδικασίας δοκιμής για τον προσδιορισμό του TML του άνθρακα.

Οι μηχανισμοί αστοχίας φορτίου που σχετίζονται με την υγροποίηση, εξακολουθούν να ανησυχούν την αγορά του χύδην ξηρού φορτίου. Αν και δεν έχει αναφερθεί καμία απώλεια ζωής ή απώλεια πλοίου που να αποδίδεται στην υγροποίηση φορτίου μέσα στο 2018, η INTERCARGO προτρέπει όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να παραμείνουν σε επαγρύπνηση καθώς η υγροποίηση του φορτίου εξακολουθεί να αποτελεί σοβαρή απειλή για τις ζωές των ναυτικών.

Η Ένωση προτρέπει τους διαχειριστές πλοίων ξηρού φορτίου να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν γίνεται φόρτωση κατά τη διάρκεια μεταφοράς τέτοιου είδους εμπορευμάτων, ενώ παράλληλα επισημαίνει και την υψίστης σημασίας εκπλήρωση των υποχρεώσεων από πλευράς των φορτωτών και των τοπικών αρχών, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κώδικα IMSBC.

Στο πλαίσιο των παραπάνω, η ετήσια Έκθεση Ατυχημάτων της INTERCARGO υπογραμμίζει την τραγική απώλεια ζωών που συνδέεται με την υγροποίηση φορτίου. Πιο συγκεκριμένα η τελευταία έκθεση για τα έτη 2008-2017 έδειξε ότι 101 ζωές και 9 φορτηγά πλοία χάθηκαν πιθανότατα λόγω αστοχίας του φορτίου. Από τις 9 αυτές απώλειες φορτηγών πλοίων, 6 πλοία μετέφεραν μεταλλεύματα νικελίου από την Ινδονησία, 2 πλοία μετέφεραν λατερίτη από την Ινδία και 1 με βωξίτη από τη Μαλαισία.