
Παρά το γεγονός ότι η αβεβαιότητα αναφορικά με το Brexit εντείνεται, οι αγορές διεθνώς φαίνεται να ενστερνίζονται την άποψη ότι οι πιθανότητες για μία μη επίτευξη συμφωνίας, μειώνονται. Βεβαίως η πεποίθηση αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την συντριπτική ήττα της Τερέζα Μέι στο βρετανικό κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα. Κατά συνέπεια προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η στερλίνα καταγράφει ράλι ανόδου ενώ και βρετανικές εταιρείες, οι οποίες κυρίως δραστηριοποιούνται στους τομείς του λιανικού εμπορίου και των κατασκευών, βλέπουν τις τιμές των μετοχών τους να κινούνται ανοδικά. Από την άλλη, δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει το γεγονός ότι μεγάλη μερίδα εταιρειών του FTSE 100 έχουν καταγράψει απώλειες τα τελευταία δύο χρόνια, οπότε το Brexit μονοπωλεί την βρετανική επικαιρότητα.
Εκτός Ηνωμένου Βασιλείου, υπάρχει μια αισιοδοξία στις αγορές με αποτέλεσμα αυτές να αποδίδουν καλά στις αρχές του 2019. Ακόμη και στις ΗΠΑ, μικρός φαίνεται να είναι ο αντίκτυπος του shutdown και είναι ενδεικτικό ότι η πλειονότητα των εταιρειών στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές έχουν «ξανακερδίσει» τα 2/3 των απωλειών που σημείωσαν τον περασμένο Δεκέμβριο. Σε πολιτικό επίπεδο, ανεβαίνουν οι τόνοι μεταξύ Δημοκρατικών και Ρεπουμπλικάνων αναφορικά με την μεταναστευτική πολιτική και τα σχέδια του Προέδρου Τραμπ για την κατασκευή τείχους στα σύνορα με το Μεξικό.
Στην Κίνα, πρόσφατα στοιχεία καταδεικνύουν ότι η οικονομία παρουσίασε ανάπτυξη της τάξης του 6,4% το δ’ τρίμηνο του 2018, τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης από το 2009. Η επίδοση αυτή ωστόσο ήταν καλύτερη του αναμενομένου ενώ τα στοιχεία τόσο για τις λιανικές πωλήσεις όσο και για την βιομηχανική παραγωγή υπήρξαν άκρως θετικά.
Tέλος την εβδομάδα αυτή αναμένουμε τα στοιχεία για την απασχόληση στο Ηνωμένο Βασίλειο καθώς επίσης και αυτά για την πορεία του μεταποιητικού δείκτη PMI στην Ευρωζώνη.
Πηγή: QUILTER CHEVIOT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ