DNV GL: Ανεβάζει τον πήχη για το 2019

DNV GL: Ανεβάζει τον πήχη για το 2019

307
DNV GL: Ανεβάζει τον πήχη για το 2019
Ο κ. Γιώργος Τεριακίδης, Business Development Manager του DNV GL - Region South East Europe & Middle East.

Το Report Maritime Forecast 2050 παρουσίασε ο γερμανο-νορβηγικός νηογνώμονας DNV GL την Παρασκευή, 11 Ιανουαρίου 2019, στο γραφείο του στον Πειραιά.

Το συγκεκριμένο report αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική προσπάθεια καταγραφής των εξελίξεων που αναμένεται να λάβουν χώρα και να επηρεάσουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία έως το 2050, τόσο από άποψη κανονισμών, όσο και από πλευράς των τεχνολογικών εξελίξεων, των διαθέσιμων καυσίμων και των εμπορευμάτων, τα οποία θα καθορίσουν τα σημαντικότερα routes αλλά και τους τύπους πλοίων που θα τα μεταφέρουν.

Όπως ανέφερε ο κ. Γιώργος Τεριακίδης, Business Development Manager του DNV GL – Region South East Europe & Middle East, η ψηφιοποίηση αναμένεται να αποτελέσει τη σημαντικότερη τάση/ παράγοντα που θα επηρεάσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς εκτιμάται πως θα αυξήσει σημαντικά την αποδοτικότητα του παγκόσμιου στόλου. Επιπρόσθετα, ο κ. Τεριακίδης ανέφερε πως η βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας των πλοίων είναι υψίστης σημασίας, ιδιαίτερα ως προς το ζήτημα της μείωσης των εκπομπών αέριων ρύπων, καθώς σύμφωνα με προβλέψεις του νηογνώμονα αναμένεται αύξηση του θαλασσίου εμπορίου κατά 37% μέχρι και το 2050.

IMG_6988
Το report εξετάζει ακόμη τη βιωσιμότητα εναλλακτικών πηγών ενέργειας, όπως τα βιοκαύσιμα, η μεθανόλη, το υδρογόνο, το LNG, το LPG αλλά και της ηλεκτρικής ενέργειας για τη ναυτιλία, ενώ εστιάζει και στα ζητήματα που αφορούν την ασφάλεια, το κόστος αλλά και τον χώρο που καταναλώνουν οι δεξαμενές ή οι μπαταρίες στο πλοίο. Όπως επεσήμαναν τα στελέχη του DNV GL, το πιθανότερο ενδεχόμενο είναι πως στο άμεσο μέλλον θα δούμε διαφορετικές τεχνολογίες καυσίμου να χρησιμοποιούνται σε διαφορετικούς τύπους και μεγέθη πλοίων.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης, στελέχη του νηογνώμονα αναφέρθηκαν επίσης στη νέα πλατφόρμα του DNV GL Alternative Fuels Insight, η οποία παρουσιάζει χάρτες αλλά και στατιστικά στοιχεία που αφορούν την χρήση των νέων καυσίμων στα πλοία, χρησιμοποιώντας πηγές Open Data, αλλά και πληροφορίες που παρέχονται από εταιρείες- μέλη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της χρησιμότητας της πλατφόρμας αποτελεί το γεγονός πως οι χρήστες μπορούν με μερικά μόλις κλικ να δουν τα πλοία που φέρουν scrubbers, αλλά και την ακριβή τοποθεσία τους, καθώς και τη διαθεσιμότητα καυσίμων σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές/ λιμάνια ενδιαφέροντος του χρήστη. Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη πλατφόρμα αναπτύχθηκε με τη συμμετοχή και συμβολή εταιρειών κολοσσών όπως η Shell, η Wärtsilä, η YARA, η Caterpillar και άλλες.

Επιπλέον, τα στελέχη του DNV GL δεν παρέλειψαν να αναφερθούν στη σημαντικότητα του Πειραιά ως γραφείο/ αγορά, καθώς αποτελεί ένα από τα επτά παγκόσμια hub του οργανισμού, με συνεχή μάλιστα γεωγραφική επέκταση των αρμοδιοτήτων του ελληνικού γραφείου, υπό τον κ. Ιωάννη Χιωτόπουλο. Τη σημαντικότητα του Πειραιά ως hub επιβεβαιώνει και το γεγονός ότι το ελληνικό γραφείο έχει επιλεγεί ανάμεσα σε αυτά που συμμετέχουν στο πρόγραμμα άμεσης τεχνικής υποστήριξης του DNV GL, το οποίο στοχεύει στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μείωση του χρόνου απόκρισης του νηογνώμονα προς τις ερωτήσεις/ αιτήματα των ναυτιλιακών εταιρειών, με το μέσο χρόνο απόκρισης να αγγίζει τις 3,3 ώρες.